همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با تصمیم شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی بانکهای دولتی و خصوصی موافقت و دستور ابلاغ آن را صادر کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر،آقای احمدی نژاد در پاسخ به نامه رئیس کل بانک مرکزی و اعلام تصمیمات شورای پول و اعتبار مبنی بر تعیین 12 درصد برای نرخ سود تسهیلات اعطایی بانکهای دولتی و 13 درصد برای نرخ سود تسهیلات اعطایی بانکها و موسسات اعتباری غیردولتی، در پی نوشت نامه آقای شیبانی، موافقت خود را با این تصمیمات اعلام کرد.

رئیس جمهور در این پی نوشت آورده است: این کار را همه زیر مجموعه عملیاتی باید به نحو مناسب و به طور کامل اجرا کنند و مراقبت شود که منابع بانکی عمدتا به سمت تولید و سرمایه گذاری سوق داده شود و به طور عادلانه در سطح کشور توزیع گردد.

وی با تاکید بر ضرورت روان سازی کار بانکها و توسعه اختیار مدیران بانکها، تدوین ضوابطی را ازجانب شورای پول و اعتبار برای افزایش کارآیی و زمینه سازی برای اعمال سیاستها و برپایی عدالت در توزیع منابع خواستار شده و افزوده است: بانکها بدانند که کشور متعلق به خود آنها و حل مشکلات مردم و رعایت امانت و عدالت به نفع آنان است.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرده است: کشور، همان طور که به کارخانه و صنایع بزرگ نیاز دارد، به کارگاه کوچک و مزرعه نیز نیازمند است و مردم همان گونه که به مصنوعات نیاز دارند، به اشتغال و مسکن و ازدواج نیز نیاز دارند. باید ترتیبی داد که بانکها فقط کار بانکی کنند.

وی خاطرنشان کرده است: امروز کار سرمایه گذاری و واسطه گری بین سرمایه و کننده کار و نیز تجارت، توسط بانکها و یا با یک واسطه توسط شرکتهای وابسته به آنها انجام می شود و این موجب خلط امور است، باید کارها جداسازی و کار مشارکت و مضاربه و سرمایه گذاری به مردم واگذار شود.

آقای احمدی نژاد در پایان از اعضای شورای پول و اعتبار به علت اهتمامشان به اصلاح امور مالی و بانکی و تعهدشان به اجرای دستورهای اسلامی و خدمت به عموم ملت سپاسگزاری کرده است.

کد خبر 24829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز