همشهری آنلاین: دبیر گروه گزارش‌نویسی بیستمین جشنواره‌ی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی گفت: آنچه داوران را در ارزیابی و گزینش آثار گروه «گزارش‌نویسی» راهنمایی می‌کند فقط خود اثر، محتوا و کیفیت آثار ارسالی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر قاضی‌زاده با اشاره به این‌که هم از نظر کمی و هم کیفی، آثار درخور توجهی به جشنواره‌ی مطبوعات رسیده است، اظهار کرد: با توجه به رونقی که در فضای مطبوعات ایجاد شده است، تصور می‌شود با اعلام آثار برتر جشنواره، وضعیت مطبوعات در سال‌های آینده بهتر شود.

او مجموع داوران بیستمین جشنواره‌ی مطبوعات را منطقی‌ترین و حرفه‌ای ترین گروه برای ارزیابی آثار مطبوعاتی دانست و خطاب به پدیدآورندگان و صاحبان آثار، گفت: ارزیابی آثار فقط با معیارها و ملاک‌های حرفه‌ای روزنامه‌نگاری صورت می‌گیرد نه با هیچ عنصر یا علت دیگری.

او با بیان این‌که دشوارترین کار در داوری مطبوعات، داوری در سه بخش گزارش‌نویسی، مقاله و سرمقاله‌نویسی است، اظهار کرد: گزارش‌های وصفی و تحقیقی رسیده به گروه، بین هر پنج داور تقسیم می‌شود و داوران آثار را مورد ارزیابی اولیه قرار می‌دهند و در مرحله‌ی بعد، یکی از داوران، ارزیابی چهار داور دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهد و پس از بررسی نهایی توسط دبیر گروه، آثار منتخب برای داوران نهایی ارسال می‌شود.

قاضی‌زاده بر لزوم ضرورت تقویت فضای روزنامه‌نگاری کشور تأکید و بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ی مطبوعات می‌تواند در بهبود فضای روزنامه‌نگاری کشور نقش به‌سزایی داشته باشد.

این روزنامه‌نگار درباره‌ی داوری آثار محلی و منطقه‌ای نیز گفت: مطبوعات و روزنامه‌نگاران استانی، به دلایل خاصی باید به‌طور ویژه‌ای دیده شوند و مورد ارزیابی قرار گیرند و یقینا گروه داوری نسبت به آثار استانی نگاه دیگری دارد.

کد خبر 248111
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز