همشهری آنلاین: مصوبات شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم درباره پردیس ارس دانشگاه تهران، پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایجاد دانشکده باستان‌شناسی در شوش، ایجاد مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی، پردیس دانشگاه زابل و تغییر نام دانشگاه قائن اعلام شد.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، شورای گسترش آموزش عالی با انفکاک دانشکده‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی قائن از دانشگاه بیرجند و ارتقاء آن به دانشگاه و همچنین با تغییر نام دانشگاه قائن به دانشگاه بزرگمهر قائنات موافقت قطعی به عمل آورد.

این شورا همچنین با پذیرش دانشجو در دوره دکتری رشته‌های حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق عمومی، علوم و صنایع غذایی، مهندسی منابع آب، سازه‌های آبی، اصلاح‌نژاد دام، علوم اقتصادی، حسابداری، مدیریت گرایش مدیریت بازاریابی بین‌المللی، مدیریت مالی، مدیریت سیستم‌ها، مدیریت رسانه، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت منابع انسانی، جغرافیای طبیعی گرایش ژئومورفولوژی در برنامه‌ریزی محیطی، فیزیولوژی ورزشی، آموزش زبان انگلیسی، مهندسی محیط زیست و آب و فاضلاب در پردیس دانشگاهی ارس دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 94ـ93 با ظرفیت 50 درصد روزانه (مازاد بر رایگان) موافقت به عمل آورد و ادامه پذیرش منوط به تأمین شرایط علمی و آموزشی شد.

این شورا با تمدید پذیرش دانشجو در دوره دکتری رشته‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر در سال تحصیلی 94ـ93 در پردیس خودگردان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موافقت به عمل آورد و ادامه پذیرش منوط به تأمین شرایط علمی و آموزشی شد.

بر اساس این گزارش، شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد دانشکده باستان‌شناسی در شوش وابسته به دانشگاه شهید چمران اهواز و ایجاد مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موافقت قطعی به عمل آورد.

همچنین این شورا با تمدید پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی رشته حقوق در پردیس دانشگاهی دانشگاه زابل برای سال تحصیلی 94ـ93 را تصویب کرد.

کد خبر 247937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز