همشهری آنلاین: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کارشناسان ژاپنی امروز شنبه به منظور بررسی وضعیت دریاچه ارومیه برای ارائه راهکارهای احیای آن، از این دریاچه بازدید می‌کنند.

ژاپنی‌ها با هدف ارایه راهکار احیا از دریاچه ارومیه دیدن می‌کنند

به گزارش ایرنا، هادی بهادری روز شنبه گفت: سفر هیات ژاپنی برای بررسی علل و عوامل خشکی دریاچه و راهکارهای موثر در نجات آن در راستای توافق‌های صورت گرفته میان رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ژاپن انجام می‌شود.

نجات دریاچه ارومیه یکی از اولویت‌های کاری مهم دولت تدبیر و امید است و در این زمینه نیز تمامی ظرفیت‌های علمی و فنی داخل و خارج از مرزهای کشور به کار گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: این هیات متشکل از مدیران و کارشناسان آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن موسوم به جایکا است و در این سفر در جلسه‌ای مشترک با اعضای شورای استانی مدیریت حوضه آبخیز دریاچه ارومیه، مباحث این دریاچه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندی‌های کارشناسان و پژوهشگران داخلی در حوزه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی ادامه داد: این آژانس در کشورمان فعالیت‌های گوناگونی را در حوزه‌های مختلف اعم از مباحث مدیریت بحران و زلزله، مدیریت مصرف آب و مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی و سایر موارد داشته است و امیدواریم در مورد دریاچه ارومیه نیز بتوانیم همکاری‌های موثری را داشته باشیم.

با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و توجه ویژه دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه‌ای به دریاچه ارومیه انجام شد که اولین نتیجه آن، تشکیل کارگروه ویژه‌ای در راستای بررسی وضعیت دریاچه ارومیه و گام برداشتن در راستای احیا و بهبود وضعیت این دریاچه بود.

در حال حاضر تنها 15 درصد از وسعت دریاچه ارومیه به عنوان دومین دریاچه بزرگ شور جهان و بزرگ‌ترین دریاچه داخلی ایران باقی مانده است.

کد خبر 247866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز