همشهری آنلاین: سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت از آغاز پیش ثبت‌نام نوروزی سفر زیارتی عتبات عالیات از امروز ۱۲ بهمن ماه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج ،ˈمحسن نظافتیˈافزود: متقاضیان می‌توانند ازساعت 9 صبح روز 12 بهمن ماه تا ساعت 24 روز 22 بهمن ماه جهت نام‌نویسی اقدام کنند.

به گفته وی ،متقاضیان اعزام به کربلای معلی و نجف اشرف در ایام نوروز از تاریخ اعلام شده باید با داشتن کد ملی به سیستم جامع ثبت نام عتبات عالیات به نشانی اینترنتیhttp://atabat.haj.irمراجعه کرده و پس از نام نویسی، کد رهگیری دریافت کنند.

وی اظهار داشت: پس از پایان نام‌نویسی در 24 بهمن ماه، قرعه‌کشی انجام و متقاضیانی که نام آنها اعلام شود از روز 26 بهمن ماه می توانند به ترتیب اولویت برای ثبت‌نام قطعی به کارگزاران یا شرکت‌های زیارتی مراجعه کنند.

نظافتی ادامه داد: متقاضیان اعزام به عتبات می‌توانند به دو روش ثبت نام در گروه‌های یک تا 7 نفره (ثبت نام در این روش حداقل یک نفر و حداکثر تا 7 نفر است ) و یا ثبت نام در گروه‌های 35 نفره (ثبت نام در این روش باید حتماً 35 نفر کامل باشد) اقدام کنند.

سرپرست اداره کل عتبات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: آن دسته از افرادای که ثبت نام اینترنتی برای آنها مقدور نیست، می‌توانند از طریق دفاتر خدماتی و زیارتی حج وزیارت نام‌نویسی کنند.

وی با بیان اینکه اعزام نوروزی عتبات عالیات از 21 اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت، از اعلام ظرفیت اعزام برای سه ماهه نخست سال 93 به جهت مشخص نشدن آن، خودداری کرد.

نظافتی با بیان اینکه هم اکنون روزانه هشتاد دستگاه اتوبوس، زائران ایرانی را از مرزهای زمینی به کربلای معلی و نجف اشرف منتقل می‌کنند، گفت: ظرفیت اعزام نوروزی به عتبات عالیات حدود 260 هزار نفر اعلام شده است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در این مدت هر روز 120 دستگاه اتوبوس زائر به عتبات اعزام خواهند شد.

نظافتی تصریح کرد: متقاضیانی که نام آنها اعلام شود می‌توانند با در دست داشتن کد رهگیری و با توجه به اولویت اعلام شده از 26 بهمن ماه اقدام به نام‌نویسی قطعی کنند.

کد خبر 247861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز