همشهری آنلاین: جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: هشت سال دفاع مقدس ، جبهه عشق به ارزش های الهی و معنوی بود.

علی فضلی

به گزارش ایرنا، سردار ˈعلی فضلیˈ روز پنجشنبه در یادواره شهدای لشکر 10 سید الشهدا استان البرز افزود: درآن دوران رزمندگان اسلام با تکیه بر نیروی ایمان و رعایت مولفه های رزمی، خطوط نبرد ارتش دشمن را درهم شکستند.

وی اظهار کرد: عشق به ارزش های الهی و دینی و تبعیت از ولایت فقیه بارزترین ویژگی دفاعی در جبهه‌های حق علیه باطل بود که ترکیب این مولفه ها، حماسه‌هایی بزرگ چون عملیات غرور آفرین کربلای پنج را رقم زد.

این فرمانده دفاع مقدس به بیان خاطراتی از عملیات کربلای پنج و رشادت نیروهای لشکر 10سید الشهدا (ع) پرداخت و گفت: عملیات کربلای پنج به مدت 20 روز به صورت شبانه روزی و عبور رزمندگان از آن همه موانع ایذایی بدون توکل و ایمان به خداوند امکان پذیر نبود.

وی بیان کرد: در نگاهی به دشواری‌های دفاع مقدس به این نکته می رسیم که تحمل این سختی فقط برای خدا و ارزش های معنوی بود که رزمندگان اسلام را به پیروزی و سرافرازی رساند.

فضلی با تجلیل از حماسه آفرینان لشکر10 سیدالشهدا (ع) در عملیات کربلای پنج گفت:

فرماندهان و رزمندگان این لشکر غرورآفرین، حماسه‌هایی خلق کردند که در تاریخ اسلام و ایران ماندگار شد.

وی با اشاره به تهیه و نشر آثار در زمینه شهدای دفاع مقدس بیان کرد: جمع آوری آثار شهدا و تدوین برنامه های فرهنگی در این زمینه به عنوان گنجینه معنوی باید برای نسل امروز و آینده در نگاه نخست قرار گیرد.

لشکر10 سید الشهدا (ع) در دوران دفاع مقدس از نیروهای رزمی غرب استان تهران که کرج بخشی از آن بود، تشکیل شد.

در زمان هشت سال دفاع مقدس لشکر10 سید الشهدا 36 هزار شهید تقدیم آرمانهای والای نظام اسلامی کرد.

در این یادواره که در حسینیه ثارالله سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در کرج برگزار شد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج ، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) ، نماینده کرج و آسارا در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران استان و خانواده های شهدا و ایثارگران حضور داشتند.

کد خبر 247733
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز