چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از اجرای 12 برنامه برای خصوصی‌سازی بانک‌های دولتی خبر داد.

دکتر حمید پورمحمدی گفت: در کارگروه‌های ویژه‌ای موضوع خصوصی‌سازی بانک‌های مشمول واگذاری از جنبه‌های مختلف بررسی شده است.

معاون امور بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در این کارگروه‌ها ضمن بررسی تجربه کشور‌های مختلف، قوانین، مقررات و دستورالعمل‌‌های لازم برای خصوصی‌سازی بانک‌های دولتی فراهم شده که در قالب 12 برنامه در دست اجراست.

پورمحمدی با بیان اینکه خصوصی‌سازی بانک‌های دولتی از وزارت اقتصاد فراتر است، اظهار داشت: در این باره با سازمان‌‌های بورس و خصوصی‌سازی نشست‌‌های ویژه‌ای برگزار شده است که هر هفته نیز ادامه دارد.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام اینکه 95درصد منابع و دارایی بانک‌ها متعلق به مردم است، گفت: موضوع خصوصی‌سازی بانک‌‌های دولتی با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.

پورمحمدی افزود: تدوین آئین نامه آماده‌سازی بانک‌ها، عملیات تجدید ارزیابی دارایی‌‌های آنها، وضع شعب زیان‌ده، مطالبات معوق و نظایر آن از جمله مواردی است که در این نشست‌ها بررسی و درباره آنها تصمیم‌گیری شده است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: نخستین مرحله خصوصی‌سازی یا واگذاری سهام بانک‌های دولتی در نشست‌‌های آتی با سازمان خصوصی‌سازی مشخص خواهد شد.

پیش از این نیز دکتر غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس سازمان خصوصی‌سازی بانک صادرات را آماده ترین بانک برای خصوصی شدن و واگذاری سهام آن به مردم اعلام کرده بود. غیر از بانک‌های ملی، مسکن، توسعه صادرات، صنعت و معدن و کشاورزی، دیگر بانک‌های دولتی در اجرای سیاست‌‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، خصوصی‌سازی و سهام آنها از طریق بورس به متقاضیان عرضه می‌شود.

کد خبر 24763

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز