گروه حوادث: به‌دنبال واژگونی مینی بوس حامل دانش‌آموزان ابتدایی در شیراز، ۹پسر و دختربچه صدمه دیدند که تمامی آنها بعد از اقدامات درمانی از بیمارستان مرخص شدند.

ساعت 13یکشنبه 6بهمن، مینی‌بوسی که حامل دانش‌آموزان ابتدایی بود در نزدیکی شهر مهارلو در اطراف شیراز واژگون شد و وقتی خبر به گوش مأموران پلیس و اورژانس مهارلو رسید، تیم‌های امدادی راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مینی‌بوس، سرویس مدرسه بوده که با یک خودروی پژو 405، تصادف کرده است. شدت تصادف به حدی بود که مینی بوس بعد از برخورد با گاردریل از جاده منحرف و واژگون شده بود.

امدادگران به سرعت دست به‌کار شدند و دانش‌آموزان را از مینی‌بوس خارج کردند. در این حادثه، 13دانش‌آموز دختر و پسر داخل مینی بوس گرفتار شده بودند که 9نفر از آنها به‌دلیل جراحت‌هایی که داشتند، به‌وسیله آمبولانس به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شدند تا تحت درمان قرار بگیرند.

یکی از شاهدان حادثه در گفت‌وگو با همشهری گفت: تمامی دانش‌آموزان اهل روستای دوبنده در نزدیکی شهر مهار لو بودند و در یک مجتمع آموزشی در روستای سیف آباد درس می‌خواندند. فاصله این دو روستا در حدود 15کیلومتر است و هرروز سرویس مدرسه، ‌دانش‌آموزان دختر و پسر را از روستای دوبنده به مدرسه می‌برد و ظهر آنها را به خانه هایشان بر‌می‌گرداند. این حادثه درست زمانی اتفاق افتاد که دانش‌آموزان بعد از تعطیلی مدرسه در راه بازگشت به خانه‌هایشان بودند.

وی ادامه داد: تصادف زمانی رخ داد که سرویس مدرسه و خودروی پژو قصد سبقت گرفتن از هم را داشتند. وقتی آنها به یک پیچ رسیدند که کارگران در آنجا سرگرم ترمیم آسفالت جاده بودند، با دیدن علائم هشدار که در جاده گذاشته شده بود، سعی کردند از کنار آنها عبور کنند که در همین هنگام مینی بوس به پژو برخورد کرد و از مسیر منحرف شد. سرویس مدرسه بعد از برخورد با گاردریل از آن عبور کرد و روی تپه‌ای که کنار جاده بود واژگون شد.

براساس این گزارش، 9دانش‌آموز مجروح به بیمارستان منتقل شدند و پیگیری خبرنگار همشهری نشان داد تمامی آنها بعد از انجام اقدامات درمانی، پس از گذشت چند ساعت از حادثه از بیمارستان مرخص شده و به خانه هایشان رفتند. این در حالی است که کارشناسان در حال بررسی دلایل این تصادف هستند.

پایان کمای دختر دبیرستانی

پیگیری خبرنگار همشهری نشان می‌دهد که خوشبختانه یکی از 3دانش‌آموزی که در حادثه تصادف مرگبار سرویس مدرسه در قم به کما رفته بودند، دوشنبه‌شب به زندگی برگشت و هوشیاری‌اش را به‌دست آورد و حالا تنفس معمولی دارد اما 2دانش‌آموز دیگر هنوز در کما هستند.

این تصادف ساعت 6:45شنبه گذشته در کمربندی امام علی شهر قم و مقابل پمپ گاز صورت گرفت که در جریان آن خودروی پژو 206که حامل 5دختر دبیرستانی بود به‌علت سرعت بالا با گاردریل برخورد کرد و در لبه زیر گذر، واژگون شد. 5دختردبیرستانی به‌علت نبستن کمربند از خودرو به بیرون پرتاب شدند که یکی از آنها در این حادثه به کام مرگ رفت و 4نفر نیز به‌شدت مجروح شدند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این دانش‌آموزان در مدرسه فرزانگان درس می‌خواندند و دانش‌آموزان تیزهوش بودند.
در این حادثه رئیس پلیس راهور استان قم ناتوانی راننده در کنترل خودرو را علت اصلی واژگونی سرویس مدرسه در قم عنوان کرد و با وجود این، تحقیقات در این خصوص و اینکه چرا سرویس مدرسه بیش از حد ظرفیت سرنشین داشته است، ادامه دارد.

کد خبر 247423
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز