همشهری آنلاین: فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با توجه به شرایط کشور عراق در حال بررسی و امکان‌سنجی هستیم و به تناسب، ورود به محورهای جدید برای ادامه تفحص صورت خواهد گرفت.

به گزارش یسنا سردار سرتیپ سید محمد باقرزاده، امروز‌(7 بهمن ماه) در مراسم تبادل 26 شهید هشت سال دفاع مقدس و اجساد عراقی که در مرز بین‌المللی شلمچه برگزار شد، در خصوص تفحص پیکرهای این شهدا که صبح امروز استقبال شدند، عنوان کرد: این پیکرهای مطهر با همت کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح تفحص شده و در این راستا همکاری برادران عراق شامل حال بوده است.

وی ادامه داد: 20 شهید از جبهه مجنون و مربوط به عملیات خیبر می‌باشد. شش شهید نیز در حوزه منطقه عملیاتی فاو و مربوط به عملیات تک دشمن و عقب‌نشینی نیروهای جمهوری اسلامی هستند.

سردار باقرزاده با بیان این‌که عملیات تفحص کماکان در این محورها ادامه دارد، گفت: تفحص در محورهای جدید از جمله منطقه ام‌الرصاص، العماره و کردستان عراق در دست بررسی و مطالعه قرار گرفته و اقدامات اولیه آن انجام شده است. با توجه به شرایط کشور عراق، در حال بررسی و امکان‌سنجی هستیم و به تناسب نیز ورود به محورهای جدید برای ادامه فعالیت صورت خواهد گرفت، که مورد موافقت کلی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر نمی‌توان در خصوص هویت شهدای تفصح شده اظهار نظر کرد و بعد از انتقال به معراج شهدای تهران و فعالیت مربوط به شناسایی، نتیجه اعلام خواهد شد.

کد خبر 247374
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز