یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: غیرفعال بودن هر ۴روش اطلاع‌رسانی در مورد سبد کالایی موجب سردرگمی و گلایه مردم از دست اندرکاران توزیع این سبد شد.

گسترش گلایه و شکایت مردم وزارت صنعت، معدن و تجارت را دیروز وادار به واکنش کرده و این وزارتخانه بدون رد یا تصدیق روش‌های اعلام‌شده هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد توزیع سبد را منحصر به اعلام روابط عمومی وزارتخانه مذکور کرده است. در این اطلاعیه، مبنای اخبار رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی در مورد کم‌و‌کیف توزیع سبد کالایی، سامانه در حال آزمایش قلمداد شده که به‌دلیل محدودیت پهنای باند هنوز نهایی نشده است.

به گزارش شاتا، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه ضمن عذر‌خواهی از مردم اعلام کرده است، به محض آماده‌ شدن سامانه، مراتب به اطلاع مردم خواهد رسید. همچنین همه کالاهای مورد نیاز سبد کالای حمایتی تأمین و در شبکه‌های توزیع قرار گرفته است و با راه‌اندازی زیرساخت الکترونیکی مربوطه، توزیع سبد کالا نیز آغاز خواهد شد.

اظهارات متناقض

پیش از این نیز بهمن حاجعلی، مدیر اجرایی سبد کالایی در گفت‌وگو با همشهری اطلاع‌رسانی به مردم در مورد سبد کالایی از طریق سامانه پیامکی را تکذیب و اعلام کرده بود، این کار تنها از طریق سامانه سبد کالایی و ستاد هدفمندی یارانه‌ها صورت خواهد گرفت، دیدگاهی که با اعلام 4روش اطلاع‌رسانی به نقل از وزارت صنعت رنگ باخت.

مسئولان وزارت صنعت در حالی از مهیا نبودن زیر ساخت‌های الکترونیکی توزیع سبد کالایی خبر می‌دهند که پیش از این بانک مرکزی و سایر دستگاه‌های ذیربط بر آمادگی برای توزیع سبد تأکید کرده بودند و قرار است نخستین سبد کالایی طی 2 تا 3روز آینده توزیع شود.

اما یک مقام آگاه در وزارت صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار ما از بازنگری در فهرست مشمولان سبد کالایی و احتمال تغییراتی در نحوه اطلاع‌رسانی این سبد خبر داد. با این روند مشخص نیست امکان عرضه سبد کالایی در روزهای 8، 9 یا 10بهمن‌ماه جاری تا چه حد وجود خواهد داشت یا اینکه در نظر است تا مشمولان جدید، نخستین سبد کالایی را با تأخیر دریافت کنند.

تعیین 4روش برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد سبد کالایی در نشست روز شنبه هفته جاری این وزارتخانه به تصویب رسید اما فعال نبودن هیچ‌یک از روش‌های چهارگانه موجب شد تا این وزارتخانه اطلاع‌رسانی در مورد کم و کیف مشمولان سبد را به روزهای آینده موکول کند.

کد خبر 247285
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز