چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
۰ نفر

گروه اقتصادی: با از بین رفتن نوسان نرخ ارز، جست‌وخیز قیمت کالاهای اساسی که حاصل گرانی و تورم بود از بین رفته و روند کاهشی قیمت این کالاها آغاز شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در نشست خبری  از خواست دولت برای ثبات و کاهش قیمت کالاهای اساسی خبر داد و اعلام کرد، اکنون نرخ همه کالاهای اساسی تثبیت شده و برنج، حبوبات‌،چای، روغن،‌ انواع نهاده‌های دام و طیور، انواع کاغذ، مقاطع مختلف فولادی، روغن موتور، لاستیک، قندوشکر عمده‌ترین کالاهایی هستند که روند قیمت آنها کاهشی است.

با وجود این جواد تقوی کاهش تورم را به معنی برگشت قیمت‌ها به سال گذشته ندانست و تصریح کرد، روند کاهشی قیمت ها دستوری نیست ومردم باید آهسته شاهد کاهش قیمت ها باشند. وی با تأکید بر اینکه در بخش تأمین وموجودی ذخایر راهبردی کالایی در وضعیت خوبی به‌سر می‌بریم، از تأمین کالاهای سبد کالایی خبر داده و اعلام کرد: کالاهای مشمول این سبد در مرحله تعریف شبکه توزیع قرار داشته و دومین سبد کالایی نیز در نیمه اول اسفندماه توزیع خواهد شد.

این سبد به هیچ وجه نقدی نبوده و 5 قلم کالا به‌صورت رایگان و براساس کد ملی ثبت شده روی سامانه هدفمندی یارانه‌های خانوار پرداخت می شود. همچنین درج برچسب قیمت روی کالاهای سبد در استان‌ها تا حدود 90درصد اجرایی شده اما در تهران اجرای آن مطلوب نیست.

کد خبر 246070
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز