چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین – محمد رسولی : مسئولان شرکت نیوزکورپ در حال مذاکره با شرکت یاهو بر سر مشارکت در سایت مای‌اسپیس هستند

روزنامه تایمز که خود زیر مجموعه نیوزکورپ محسوب می‌شود، با اعلام این خبر افزود که صاحبانش(صاحبان نیوز کورپ) قصد دارند با این قرارداد فعالیت اینترنتی خود را افزایش داده و به نوعی با ائتلاف با یاهو، در برابر سایر غول‌های اینترنتی نظیر گوگل قد علم کنند.

نیوزکورپ در سال 2005 اقدام به خرید مای‌اسپیس به مبلغ 580 میلیون دلار کرد ولی به دلیل عدم توانایی کافی و ورود یوتیوب، استقبال  چندانی از آن نشده است.
یاهو نیز که در یک سال اخیر همواره از گوگل عقب مانده و با کاهش قیمت سهام مواجه شده است قصد دارد با افزایش قدرت خود از طریق ائتلاف با شرکتهای کوچکتر، به رقابت با گوگل بپردازد.

گوگل و مایکروسافت در طی سالهای اخیر از این روش برای افزایش قدرت خود استفاده کرده‌اند و در واقع در جامعه کامپیوتری، ابداع‌کننده  این روش  مایکروسافت است که با استفاده از قدرت مالی و تبلیغاتی خود، شرکت‌های بزرگ و کوچک را خریداری و یا به بهانه مشارکت، از لیست رقبای خود خارج می‌کند.
یاهو در سه ماهه اول سال جاری، 11 درصد کاهش سود داشته است و برای جلوگیری از آن تمام سعی خود را انجام می‌دهد تا از این وضعیت خارج شود. ارزش کل شرکت یاهو، 37 میلیارد دلار می‌باشد.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 24720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز