چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یوتیوب، سایت پیشرو در ویدیو آنلاین، با وجود مشکلات فراوان پیش آمده در آمریکا، قصد دارد که درآمد خود را با راه‌اندازی 9 سایت زیرمجموعه به زبان‌های مختلف، افزایش دهد.

در حالیکه سایت یوتیوب با ترافیک بسیار بالا در آمریکا به کار خود ادامه می‌دهد و روزانه حدود 200 میلیون فایل ویدیویی مختلف توسط کاربران بر روی این سایت آپلود می‌شود، مسئولان این شرکت تصمیم گرفته‌اند برای تقسیم بار ترافیک خود، سایت‌هایی را برای کشورهای مختلف و به زبان‌های مختلف راه‌اندازی کنند تا کاربران غیر آمریکایی بتوانند از آنها استفاده کنند.

 این کشورها عبارتند از برزیل، فرانسه، ایرلند، هند، ایتالیا، ژاپن، لهستان، اسپانیا و انگلیس که قرار است متناسب با زبان و فرهنگ آنها، سایت‌های جداگانه‌ای راه‌اندازی شود.

از سال گذشته و به دنبال خریداری یوتیوب توسط گوگل، فعالیت‌های این شرکت افزایش یافت و  ابتدا با تمرکز بر روی نرم‌افزار سایت، کیفیت آن تا حد قابل قبولی افزایش یافت.

 پس از آن یوتیوب و گوگل تمرکز خود را بر روی افزایش تعداد کاربران قرار داده تا بتوانند از این روش تبلیغات بیشتری را برای سایت به دست آورند که در این امر نیز تا حدودی موفق بودند.

 در سال جاری و به دنبال شکایت‌های فراوان از یوتیوب مبنی بر عدم اعمال تدابیر لازم برای رعایت قانون کپی‌رایت و ارسال فایل‌های بدون حق مولف توسط کاربران بر روی این سایت، مسئولان این شرکت هزینه‌های بسیاری را انجام داده‌اند تا نرم‌افزارهای کنترلی جدیدی را بر روی سایت خود قرار دهند. مهمترین آنها شکایت 1 میلیارد دلاری شرکت Viacom است.

اخیرا نرم‌افزار نوشته‌شده توسط مهندسان گوگل بر روی این سایت مورد آزمایش قرار گرفته و در صورتیکه این نرم‌افزار بتواند آزمایش را به خوبی پشت سر بگذارد، بسیاری از مشکلات یوتیوب مرتفع خواهد شد.

 جدا از این مشکلات، مسئولان این شرکت طرحی برای جهانی کردن این سایت دارند تا بتوانند علاوه بر متکی نبودن به بازار آمریکا، مشتریان جدیدی را برای خود به دست آورند و در نتیجه تبلیغات محلی و بومی را نیز کسب کنند.

علاوه بر آن یوتیوب در حال حاضر با 150 تهیه‌کننده ، سازنده و ناشر مختلف در اروپا قرارداد همکاری منعقد کرده تا بتواند با کمک آنها، از انتشار غیرقانونی آثار جلوگیری کند. همچنین آنها در حال تبدیل قوانین کپی‌رایت به زبان ماشین و کامپیوتر هستند تا بتوانند بهتر از این قانون حمایت کنند یا از شکایت‌های احتمالی جلوگیری کنند.

Rasouli@Hamshahri.org
 

کد خبر 24629

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز