همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که انسان های خردمند می توانند یک کشور را اداره کنند، تاکید کرد: در مقابل انسان ها و اشخاص مستبد و دروغگو کشور را نابود می کنند.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر یحیی رحیم صفوی عصر پنجشنبه در مراسم دومین سالگرد شهادت حاج احمد سیاف زاده که در موزه دفاع مقدس در تهران برگزار شد ، این مطلب را اعلام کرد.

وی افزود: دوران 8 سال دفاع مقدس را انسان های خردمند جلو می بردند و آنان گوهرها و جواهرات این جنگ بودند و در واقع دلاور مردان ارتشی، بسیجی و سپاهی با خلق حماسه ای بزرگ در جنگ افتخارات زیادی آفریدند.

رحیم صفوی با بیان این که جنگ 8 ساله بزرگ ترین افتخار کشور است، اظهار داشت: امروز هر کسی که در این کشور زندگی می کند باید مدیون فداکاری های شهدا، 40 هزار آزاده و 300 هزار جانباز باشد.

وی سیاف زاده را سرداری مومن، شجاع و خردمند دانست و ادامه داد: وی دارای ایمان قوی بود و با شجاعت در جبهه های نبرد جنگید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه انسان های ترسو هیچگاه به جنگ نیامدند، گفت: بسیاری از آنان از ایران رفتند که مبادا آسیبی به آنان برسد در حالی که فرزندانش در خارج از کشور به انواع مواد مخدر گرفتار شدند.

رحیم صفوی تصریح کرد: در مقابل عده ای به خط مقدم جبهه ها در جایی که شهادت قطعی بود، رفتند و سیاف زاده با توجه به اینکه مسوول عملیات بود اما هنگام شروع عملیات قرارگاه را رها می کرد و خود را به خط مقدم می رساند.

وی خاطر نشان کرد: جنگ وحشتناک است انسان مرگ را در چند قدمی خود می بیند اما من شجاعت را در سیاف زاده دیدم.

سردار حاج احمد سیاف زاده مسئول طرح و عملیات قرارگاه کربلا در دوران دفاع مقدس ، جانباز شیمیایی و از فرماندهان پیشین دافوس سپاه بود که در نهایت پس از عمری مجاهدت به همرزمان شهید خود پیوست.

کد خبر 246914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز