همشهری آنلاین: آیت الله هاشمی رفسنجانی، دانشگاه آزاد را یک سرمایه ملی خواند و گفت: ظرفیت جناح‌ها برای مصادره یک سرمایه ملی بسیار کم است.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت رئیسه این دانشگاه و نمایندگان رئیس دانشگاه در هیأت‌های امنای استانی، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، یادگار ماندگار امام راحل(ره) و سرمایه‌ای ارزشمند برای همه ایرانیان برای امروز و آینده است و هیچ کس نمی‌تواند برای آن ادعای مالکیت کند. نگاه جناحی به این سرمایه ملی، نتیجه‌ای جز مسائل دو سال گذشته نداشت و ندارد، چون ظرفیت جناح‌ها برای مصادره یک سرمایه ملی بسیار کم است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روندی که دو سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 84 از سوی یک جریان خاص به بعضی از رسانه‌ها دیکته می‌شد، گفت: در آن دوران، می‌خواستند با تخریب همه دستاوردهای گذشته نظام اسلامی، جایگاهی برای آینده خود در قدرت بسازند که متأسفانه بعضی از رسانه‌ها هم بلندگوی آنها شدند و شاهد بودیم که پس از 8 سال، با درآمدهای بی‌نظیر نفتی، مقروض‌ترین دولت را تحویل ملت ایران دادند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تبلیغاتی که علیه دانشگاه آزاد اسلامی در آن فضا می‌شد، و کم و بیش هنوز هم می‌شود اشاره کرد و گفت: وقتی کسی در مقام اجرایی کشور، با هدف شعارهای انتخاباتی، صحبت از شهریه می‌کند، معلوم است که برای جوان دانشجو تحریک‌کننده است.

وی به برنامه‌های یک جریان خاص سیاسی برای تصاحب دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این جریان، برای نیل به اهداف جناحی خویش، مواردی از اساسنامه دانشگاه کم و مواردی اضافه ‌کردند که اقدامی غیرحقوقی، غیرقانونی و غیرمنطقی بود.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امناء با یادآوری جلساتی که سران قوا در سال 61 برای تدوین اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی داشتند، گفت: صراحت قانونی آن، این است که هر تغییری در اساسنامه باید با پیشنهاد هیأت مؤسس باشد، ولی با بی‌قانونی شعار اقدام انقلابی دادند و اساسنامه را به نفع خود عوض کردند که به رغم حکم توقف دستبرد به اساسنامه دانشگاه نیز، این کار غیرقانونی صورت گرفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از اقداماتی که دکتر جاسبی برای تأسیس و توسعه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور داشت، گفت: با نگاه سیاسی و هدف عزل دکتر جاسبی، قوانین رسمی دانشگاه را به هم زدند و پس از دو سال، در قالب بازرسی ویژه گزارشی ارائه شد که حاکی از تخلفات زیاد در آن مقطع زمانی بود.

وی با بیان ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه آزاد، دورنمای آن را بسیار روشن توصیف کرد و گفت: نیاز جامعه و منطق حکم می‌کند که به سوی توسعه کیفی برویم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره گزارش‌های مالی، بدهکاری‌ها و کسری بودجه دانشگاه آزاد اسلامی، صرفه‌جویی را جزو اصول مدیریتی این دانشگاه خواند و گفت: اگر به شرایط جامعه در زمان تأسیس این دانشگاه و گسترش تدریجی آن توجه نمایید، می‌بینید که یکی از عوامل پیشرفت‌ها، صرفه‌جویی بود.

کد خبر 246910
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز