چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: چهل و چهارمین اجلاس مجمع اقتصادی جهان موسوم به داووس، روز چهارشنبه با حضور شخصیت های اقتصادی و سیاسی برجسته جهان در سوئیس آغاز شد و قرار است تا روز شنبه پنجم بهمن ماه جاری به کار خود ادامه دهد.

گزارشی از چهل و چهارمین اجلاس داووس

به گزارش ایرنا، گرچه اجلاس مجمع اقتصادی جهان همواره با محوریت مسایل اقتصادی برگزار می شود اما به خاطر حضور سیاستمداران برجسته بین المللی هیچگاه از مسایل سیاسی دور نبوده است.

براساس برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است مسایلی نظیر بحران سوریه، تغییرات آب و هوایی و مسایل بهداشت جهانی در کنار رکود اقتصادی حاکم بر جهان و راه های برون رفت از آن در اجلاس امسال مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بیش از چهل تن از روسای جمهوری و نخست وزیران کشورهای مختلف در اجلاس داووس حضور دارند.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ایران، ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا و رییس گروه اقتصادی ˈجی 20ˈ ، خانم ˈدیلما روسفˈ رییس جمهوری برزیل، ˈشینزو آبهˈ نخست وزیر ژاپن ، ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس و لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه از جمله شخصیت های سیاسی شرکت کننده در اجلاس امسال هستند.

اجلاس اقتصادی جهان در شرایطی در داووس سوئیس برگزار می شود که در آنسوی دیگر این کشور و درˈمونتروˈ نشست دیگری موسوم به ˈژنو2ˈ با هدف بررسی بحران سوریه در حال برگزاری است.

درچهل و چهارمین اجلاس داووس در کنار شخصیت های اقتصادی و سیاسی برجسته جهان، بیش از2500 تن ازشخصیت های علمی و فرهنگی نظیر برندگان جایزه نوبل،برخی رهبران مذهبی، نمایندگان سندیکاها و سازمان های مختلف جهانی نیز شرکت دارند.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد در اجلاس داووس در کنار مسایل مهم جهانی، مساله محیط زیست و تغییرات آب و هوایی به عنوان یکی از مسایل مخاطره آمیز برای جهان با جدیت مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

همچنین در اجلاس اخیر داووس مساله بهداشت درجهان و پیشرفتهای عملی صورت گرفته در حوزه ژنتیک انسانی نیز ازجمله مباحثی است که مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

برگزار کنندگان اجلاس جهانی داووس اعلام کرده اند که خروج از بحران اقتصادی کنونی از جمله محورهای عمده این نشست است.

بازگشت رشد اقتصادی گذشته و ایجاد اشتغال، مقابله باعوارض منفی برخی پیشرفت های تکنولوژیک، کنترل بحران های اجتماعی و آمادگی برای جهان 9میلیارد نفری از جمله موضوعات محوری مورد بحث و بررسی در نشست چهار روزه داووس است.

کد خبر 246777
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز