رئیس‌جمهور ۳ بهمن در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد داووس در سوئیس در جمع مدیران ارشد و مسئولان شرکت‌های نفتی سخنرانی می‌کند و از آنها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز ایران دعوت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، حسن روحانی قرار است علاوه بر سخنرانی در مجمع اصلی این اجلاس در جمع هیأتی از مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ نفتی جهان سخنرانی کوتاهی داشته باشد. مدیران شرکت‌های بزرگ انرژی جهان، ازجمله شرکت ایتالیایی «انی»، شرکت فرانسوی- آمریکایی «توتال و شل» و شرکت آمریکایی «اکسون موبیل» در این نشست حضور دارند.

دولت ایران به‌دنبال تشویق شرکت‌های نفتی و گازی جهان برای سرمایه‌گذاری در میدان‌های فسیلی خود است. مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند که قادر به بازگرداندن میزان تولید نفت خود به 4میلیون بشکه در روز پس از رفع تحریم‌ها و در انتهای بازه 6ماهه توافق ژنو هستند.

وزیر نفت که به همراه حسن روحانی رئیس‌جمهور برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد به شهر داووس سوئیس سفر کرده، گفت: در نشست صاحبان صنعت نفت و گاز در داووس تلاش خواهیم کرد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران را از نزدیک و چهره به چهره برای مدیران ارشد شرکت‌های نفتی تشریح و تبیین کنیم. بیژن زنگنه با اعلام اینکه حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های فنی را برای بازیافت بیشتر از میادین نفتی کشور، تولید بیشتر نفت و گاز و به‌دست آوردن جایگاه شایسته در بازار جهانی طراحی کرده‌ایم، تصریح کرد: در این مسیر شرکت‌های بزرگ نفتی جهان می‌توانند سهم و نقش داشته باشند.

کد خبر 246808
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز