سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست با تأیید کشته‌شدن یک گوزن زرد در پارک پردیسان، گفت: برابر گزارش‌های دریافتی و بررسی کارشناسان یک ر‌أس گوزن زرد شامگاه شنبه با شلیک گلوله افراد متخلف در منطقه فنس‌کشی‌شده داخل پارک پردیسان تهران تلف شد.

گوزن زرد

احمدعلی کیخا با اشاره به اینکه فرد یا افراد متخلف با شلیک 3گلوله این گوزن را از پای درآوردند، افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که متخلفان از سمت اتوبان همت به این گوزن شلیک کرده و پس از آن از محل متواری شده‌اند.

وی تصریح کرد: هنوز عاملان این حمله و انگیزه آنها مشخص نیست اما آنچه مسلم است کشتن یک گوزن زرد ایرانی در داخل محدوده فنس‌کشی شده و آن هم در محدوده تحت اختیار سازمان حفاظت محیط‌زیست حتما با انگیزه خاصی صورت گرفته است. معاون طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط‌زیست تأکید کرد: اطلاعات بیشتر در این خصوص پس از بررسی‌های بیشتر اعلام می‌شود.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران هم در این‌باره گفت: در دوره جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست، میزان کشفیات صید و شکار افزایش چشمگیری داشته است ضمن آنکه تشکل‌های مردم‌نهاد پس از مرگ یک پلنگ در شمال نسبت به موضوع شکار موضع سختگیرانه‌تری داشته‌اند. به‌نظر می‌رسد اتفاقی که در پارک پردیسان افتاد در تقابل با همه این اقدامات بود. حیدرزاده تأکید کرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست طرح جدیدی در دست دارد که براساس آن با افراد متخلف برخوردهای جدی‌تر و سختگیرانه‌تری اعمال خواهد شد.

درحالی متخلفان یک رأس گوزن زرد را با شلیک گلوله از پای درآورده‌اند که این حیوان از گونه‌های در معرض انقراض محسوب می شود و مسئولان محیط زیست تلاش می‌کنند با تکثیر در اسارت مانع انقراض این گونه نادر حیات وحش شوند.

کد خبر 246551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز