برنامه سخنرانی عباس کیارستمی که قرار بود این هفته در دانشگاه ایندیانا برگزار شود، با حدود ۳‌ماه تأخیر به اواسط فروردین‌ماه سال آینده موکول شد.

کیارستمی

به گزارش همشهری، فیلمساز سرشناس ایرانی بهار آینده به آمریکا می‌رود تا در اکران 2فیلم خود در روز ششم آوریل حضور داشته باشد. مصاحبه مطبوعاتی سینماگر برنده نخل طلا هم یک روز بعد با حضور ریچارد پنیا، مدیر سابق جشنواره فیلم نیویورک برگزار می‌شود. قرار است فیلم کامل این مصاحبه در نسخه بلو ری یکی از فیلم‌های کیارستمی گنجانده شود.

برنامه نمایش 9فیلم کیارستمی از روز گذشته در سینمای دانشگاه ایندیانا آغاز شد و در نخستین روز «مسافر» برای علاقه‌مندان به نمایش درآمد. فردا مستند 83دقیقه‌ای «عباس کیارستمی: یک گزارش» ساخته بهمن مقصودلو به نمایش درمی‌آید و «باد ما را خواهد برد»، «کلوزآپ»، «طعم گیلاس» و «ده» دیگر فیلم‌های کارنامه کیارستمی هستند که علاقه‌مندان آمریکایی به تماشای آنها خواهند نشست.

نکته جالب در این برنامه رایگان‌بودن نمایش تمام فیلم‌هاست؛ گرچه علاقه‌مندان باید برای حضور در سالن نمایش بلیت تهیه کنند. سخنرانی کیارستمی هم روز هفتم آوریل 2014ساعت 14به وقت محلی برگزار می‌شود. سایت دانشگاه ایندیانا به نقل از جان ویکرز، رئیس سینمای این دانشگاه درباره فیلمساز شهیر ایرانی چنین نوشته است: عباس کیارستمی یکی از بزرگ‌ترین مهمانان سینمای ما از زمان بازگشایی دوباره در 2011 بوده است. الان بهترین زمان برای تمرکز روی سینمای ایران و تماشای زندگی ایرانی است؛ نوعی زندگی که شهروندان آمریکایی هرگز ندیده‌اند.

کیارستمی سال 1997با فیلم «زیر درختان زیتون» به‌طور مشترک با «مارماهی» شوهی ایمامورا جایزه نخل طلای جشنواره معتبر کن را به ارمغان آورد و در طول 4دهه فیلمسازی، یکی از سرشناس‌ترین سینماگران ایرانی در جهان بوده است.

 

کد خبر 246376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز