همشهری آنلاین: عباس کیارستمی به دعوت دانشکده هنرهای نمایشی و تجسمی دانشگاه سیراکیوز نیویورک کارگاه آموزش هنری برگزار می‌کند.

کارگردان سینما

به گزارش میراث خبر، دانشکده هنرهای نمایشی و تجسمی (VPA) فیلمساز مستقل و کارگردان سرشناس ایرانی "عباس کیارستمی" را به عنوان هنرمند و استاد میهمان 2014 از سوی بنیاد "ساندرا کان آلپرت" معرفی کرد.

دانشکده سیراکیوز درسایت رسمی خود اعلام کرد که "کیارستمی" قرار است از 27 ژانویه تا 7 فوریه دردانشکده "سیراکیوز" سرپرستی یک کارگاه آموزشی برای دانشجویان (VPA) را برعهده بگیرد.

او همچنین طی همین مدت مجموعه‎ای از سخنرانی‌ها و نمایش فیلم را در تالارهای مختلف داخل و محوطه خارجی دانشگاه ارائه خواهد کرد که جدول این برنامه‌ها در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

این برنامه از سوی برنامه "هنرمند میهمان بنیاد موقوفه ساندراکان آلپرت" طراحی و اجرا می‌شود که درسال 1945 توسط "آلپرت"که خود یک فارغ التحصیل دانشکده (VPA) بود، در همکاری با همسرش "کلمنت آلپرت" تاسیس شده است.

هدف از ایجاد این موسسه دعوت از هنرمندان و طراحان برتر هنری به محوطه دانشکده، به منظور فعالیت و حضور مستقیم آن‌ها در فعالیت‎های متقابل هنری در دانشکده و دانشجویان طراحی است.

این سایت دربخشی ازاطلاعیه خود آورده است: "کیارستمی" یکی از بانفوذ ترین و بحث برانگیزترین فیلمسازان ایرانی پس از انقلاب اسلامی ایران و یکی از مشهورترین کارگردان ها در جامعه بین المللی سینماگران در دهه گذشته است.

او فارغ التحصیل در رشته هنرهای زیبا است اما به درسطح گسترده‎ای به عنوان یک فیلم نامه نویس، ویراستار فیلم، کارگردان و تهیه کننده سینما فعالیت دارد. 

او همچنین در زمینه‎های هنری دیگری چون طراحی گرافیک، تصویرگری، نقاشی، عکاسی و شعر، فعالیت داشته‌ است.

او در سال 1969 در ایجاد بخش فیلمسازی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران نیز، با این موسسه همکاری داشته است».

برنامه "هنرمند یا استاد میهمان" یک برنامه رایج آموزشی و فرهنگی در مدارس و دانشگاه‌های معتبر جهان است که براساس همکاری نزدیک میان هنرمندان شاخص و مدارس یا دانشکده‎ها و موسسات آموزشی با هدف تکمیل و ارتقای کیفیت آموزش در هر دوره آموزشی برای دانشجویان یا هنرجویان استوار است.

طبق این سنت، درهر دوره تحصیلی از هنرمندان صاحبنام در رشته‌های مختلف مورد نظر در هر دانشکده، به صورت موقت و کوتاه مدت، دعوت به همکاری می‎شود.

در این اطلاعیه یادآور شده است که "اوون شاپیرو" استاد فیلمسازی در دپارتمان چند رسانه‎ای (Transmedia) بنیاد VPA مسئولیت هماهنگی در زمینه اقامت و برگزاری کارگاه کیارستمی را برعهده دارد.

کد خبر 242554
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز