هنوز چند‌ماه از خبر واگذاری جزیره آشوراده که قسمتی از منطقه حفاظت‌شده میانکاله محسوب می‌شود نگذشته که خبرهایی مبنی بر دستور معاون اول رئیس‌جمهور به رئیس سازمان میراث فرهنگی برای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری منتشر شده است.

آشوراده


آنطور که احمدعلی کیخا، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست می‌گوید دستور معاون اول رئیس‌جمهور به رئیس سازمان میراث فرهنگی تبدیل جزیره آشوراده به منطقه گردشگری نبوده است بلکه ایشان در جلسه‌ای که بنده هم در آن حضور داشتم اعلام کردند که بررسی شود که آیا با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی می‌توان این منطقه را به منطقه گردشگری تبدیل کرد؟

و با ایسنا می‌افزاید: معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه اعلام کرد که مبلغی در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار می‌دهیم تا شرایط منطقه را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری بررسی کرده و اگر به جمع‌بندی رسیدند که این کار شدنی است اقدام کنند.

به گفته معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست هنوز مطالعات مربوط به این منطقه آغاز نشده است اما در سازمان حفاظت محیط‌زیست تیمی متشکل از بهترین کارشناسان محیط‌زیست برای این کار آماده به‌کار است و درنهایت مطالعات سازمان حفاظت محیط‌زیست با مطالعات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جمع‌بندی و نتیجه نهایی اعلام می‌شود.

کد خبر 246365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز