تأخیر‌ پروازهای داخلی و اعتراض‌های همیشگی مسافران و سرگردانی‌ آنها، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری را وادار کرد تا دور از چشم خبرنگاران به فرودگاه مهر‌آباد تهران برود و از نزدیک تأخیر‌ پروازها را دنبال کند و تدبیر نخست او این بود که تأخیر‌ها ساماندهی می‌شود.

چگونه؟ به گزارش روابط عمومی این سازمان، علیرضا جهانگیریان اظهار کرد: ساماندهی تأخیرات پروازی شرکت‌ها در دستور کار سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد و درصورت عدم‌همکاری شرکت‌های هواپیمایی، با آنها برخورد لازم انجام خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی صریح و شفاف به مسافران هنگام بروز تأخیر پروازها، گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظفند هنگام بروز تأخیر در پروازها نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق و لازم به مسافران اقدام کنند.

به گزارش همشهری، در اطلاعیه رسمی روابط عمومی هما اشاره‌ای به جزئیات تدابیر برای کاهش تأخیر در پروازها نشده است اما جهانگیریان در پاسخ به این سؤال که سازمان هواپیمایی کشوری چه‌مکانیسمی برای برخورد با شرکت‌های هواپیمایی که از تأخیرات پروازی طولانی برخوردار هستند در نظر گرفته است، گفت: براساس آیین‌نامه‌های موجود برخوردهای لازم با این شرکت‌ها به عمل می‌آید. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از استقرار میز پاسخگو در فرودگاه مهرآباد توسط شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و افزود: نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی موظفند هنگام بروز تأخیر یا هرگونه مشکلی در روند انجام پروازها به مسافران پاسخگو باشند.

کد خبر 246345
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز