چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا در مورد تبدیل توافق اولیه شش ماهه بر سر برنامه هسته ای ایران به یک توافق دایمی، گفت: این امر به طرف ایرانی بستگی دارد.

آمریکا: توافق دایمی به ایران بستگی دارد

به گزارش ایرنا، کوهن روز چهارشنبه در ویژه برنامه ای در شبکه تلویزیونی سی.ان.ان به پرسش های مطرح شده درخصوص وضعیت توافق هسته ای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران و سرانجام آن پاسخ داد.

مجری سی ان ان با اشاره به مخالفت های کنگره و نیز رژیم صهیونیستی با توافق هسته ای صورت گرفته با ایران، نظر کوهن را درباره آن جویا شد.

معاون خزانه داری آمریکا در امور مالی و تروریسم توافق یاد شده را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این توافق به ما مجال می دهد تا با طرف ایرانی بدون خطر این که آنها به غنی سازی اورانیوم با غلظت 20 درصد و یا بیشتر ادامه دهند، مذاکره کنیم و دریابیم که توافق دایمی با آنها قابل دستیابی خواهد بود یا خیر؟

کوهن ادامه داد: اما این مساله که توافق موقت به یک توافق جامع طولانی مدت بیانجامد، در حقیقت تا حد بسیار زیادی در دست طرف ایرانی خواهد بود.

این مقام امریکایی گفت: اگر ایرانی ها آماده برداشتن گام های لازم برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود باشند، می توان به توافقی دست یافت که ایران را از دست یافتن به سلاح اتمی باز می دارد و این همان خواسته مورد نظر ما است.

کد خبر 246043
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز