همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزارت بهداشت از تشکیل کارگروه مشترک با وزارت علوم درباره رشته های دانشگاهی مرتبط با سلامت و درمان خبر داد.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: برخی از رشته های دانشگاهی که با سلامت و درمان مرتبط هستند در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم قرار دارند که برخی از آنها پیش از تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از گذشته در این دانشگاهها موجود بوده و برخی نیز به تازگی در دانشگاهها مانند دانشگاه علمی کاربردی به تصویب رسیده است.

ضیایی یادآور شد: ما در وزارت بهداشت ابتدا نامه ای به وزارت علوم نوشتیم و خواستار روشن شدن وضعیت این رشته ها شدیم و در ادامه جلسه ای با حضور معاون آموزشی وزارت علوم و مدیران مربوطه در این زمینه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: هر رشته ای که مرتبط با سلامت و درمان مردم باشد مطابق قانون باید به مجموعه دانشگاه های وابسته به وزارت بهداشت منتقل شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک با وزارت علوم گفت: این کارگروه برای بررسی رشته ها و مشخص کردن فیلد (زمینه) آموزشی آنها تشکیل شده است و تمامی رشته ها را بررسی کرده و در صورتی که رشته ای با سلامت ارتباط داشته باشد به وزارت بهداشت منتقل می‌شود.

ضیایی اظهار داشت: نکته مهم در رشته های مرتبط با سلامت نداشتن فیلد مرتبط با سلامت و درمان است به طور مثال روانشناسی بالینی از نام اش مشخص است که باید بخش آموزشی بالینی داشته باشد و در غیر این صورت آموزش ناقص می ماند.

وی درباره رشته های مرتبط با سلامت در دانشگاه علمی کاربردی گفت: این رشته ها نیز همچون دیگر رشته ها مجوز خود را از شورای گسترش وزارت علوم دریافت کرده‌اند و برنامه مصوب دارند از این رو در همان کارگروه متشکل با وزارت علوم درباره آنها تصمیم گرفته می‌شود.

کد خبر 246040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز