همشهری آنلاین: مهلت ثبت نام برای پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت برخی از کدرشته های تحصیلی در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال ۹۲، امشب ۲۵ دی ماه پایان می‌یابد.

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: داوطلبانی که در آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید (دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی) سال 1392، ثبت نام و شرکت کرده‌اند (اعم از حاضرین و غائبین) و نیز داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند در این مرحله شرکت کنند.

وی افزود: تاکنون 8 هزار و 96 نفر در این مرحله ثبت نام کرده اند. پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت برای بهمن ماه سال 92 در برخی از کد رشته های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بر اساس نمره آزمون و از بین شرکت کنندگان در آزمون و برای برخی از کدرشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی در آزمون پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت خواهد گرفت.

توکلی خاطرنشان کرد: متقاضیان می توانند براساس شرایط و ضوابطی که در اطلاعیه این سازمان منتشر خواهد شد با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org و پرداخت مبلغ 35 هزار ریال وجه ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کرده و 20 کد رشته را انتخاب کنند.

ظرفیت پذیرش در این مرحله 85 هزار و 457 نفر است که از این تعداد 680 نفر برای دوره های روزانه و 444 نفر برای دوره های شبانه دانشگاه فنی حرفه‌‌ای و 84 هزار و 333 نفر برای موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی غیر دولتی پذیرش می‌شوند.

فقط داوطلبان شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش و یا هنرستان نظام قدیم می‌توانند در این مرحله شرکت کنند و داوطلبان شاخه نظری مجاز به شرکت نیستند.

کد خبر 246036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز