چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

۱- سعید سعدی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پنجاه قدم آخر» از اتمام مراحل فنی این فیلم تا پایان دی‌ماه خبر داد.

یادبود نیروهای اطلاعات عملیات


این فیلم مثل «اتوبوس شب» کیومرث پوراحمد نگاهی به دوران دفاع‌مقدس دارد و با مشارکت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس ساخته شده است. پنجاه قدم آخر سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشکر زرهی 8نجف اشرف در عملیات والفجر 4را به تصویر کشیده که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری‌شده در خاک عراق می‌رود و 17روز با پایی زخمی انتظار می‌کشد تا به کمکش بیایند. بابک حمیدیان و طناز طباطبایی در این فیلم بازی کرده‌اند و پوراحمد با مشاوره حبیب احمدزاده فیلمنامه را نوشته است.

2- فیلم سینمایی «حاج نجیم» در بخش رقابتی سینمای سعادت سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. حاج نجیم داستان دختری به نام نادیا را روایت می‌کند که در کشور فرانسه متولد شده اما برای بازشناسی سرزمین مادری‌اش به عراق سفر می‌کند. کارگردان این فیلم عامر الوان است و به کمک فیلمنامه سلام حربا شخصیت داستان را به جایی هدایت می‌کند که با سرگذشت جدش حاج نَجیم آشنا می‌شود؛ کسی که قهرمان انقلاب ۱۹۱۸ نجف علیه اشغالگران انگلیسی بوده است. اَلوان در سال ۱۹۵۷ در بابل به دنیا آمد و پس از پایان تحصیل در دانشکده رادیو و تلویزیون بغداد، در ۱۹۸۰ عراق را ترک کرد تا در فرانسه فلسفه هنر بخواند. در ۲۰۰۳ فیلمنامه فیلم بلند تلویزیونی «زمان، مرد نیزار» را نوشت و کارگردانی کرد. کار بعدی او مستند «عراق بین داستان و واقعیت» بود. او مستند «خداحافظ بابل» را به‌عنوان محصول مشترک اسپانیا و عراق ساخته و حاج نجیم تازه‌ترین فیلم کارگردان عراقی است که در بخش سینمای سعادت جشنواره فیلم فجر رقابت می‌کند.

3- تعدد مضامین و تنوع سوژه‌ها در سی و دومین جشنواره فیلم فجر باعث شده جشنواره امسال از متنوع‌ترین دوره‌های جشنواره از حیث تفاوت مضمون باشد. یکی از ویژگی‌های جشنواره سی و دوم این است که از مهم‌ترین واقعه تاریخ اسلام یعنی عاشورا تا دفاع‌مقدس و از مسائل روز اجتماعی تا طنز و کودک در آن نماینده دارد. این تنوع مضامین و تعدد ژانرها می‌تواند نیاز مخاطبان را در ایام جشنواره و زمان اکران عمومی برآورده کند.

4- فیلم سینمایی «معراجی‌ها» ساخته مسعود ده‌نمکی که هنوز معلوم نیست به جشنواره امسال برسد یا نه، ظاهرا یک روز پس از پایان جشنواره روی پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها می‌رود. این خبر را محمدرضا صابری دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران به مهر داده و گفته است: به‌دلیل وضعیت نامناسب فروش در سینماها با تهیه‌کننده و کارگردان معراجی‌ها وارد مذاکره شدیم و با رضایت آنها قرار شد این فیلم از 23بهمن‌ماه در سینماها اکران شود. به گفته صابری، از آنجا که فیلم‌های ده‌نمکی فروش میلیاردی و گیشه بسیار خوبی دارند، نمایش معراجی‌ها می‌تواند سینماها را از رکود فعلی نجات دهد.

کد خبر 245964

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز