چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: حالا که فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های اصلی جشنواره سی و دوم مشخص شده است، انتشار جدول نمایش فیلم‌ها در سینماهای مردمی به‌ویژه در ۲‌بخش مسابقه سینمای ایران و فیلم‌های اول می‌تواند موضوع داغ خبرها باشد.

جشنواره فیلم فجر

گرچه خبر افزایش قیمت بلیت‌های جشنواره امسال باعث نگرانی مخاطبان و علاقه‌مندان شده بود‌ دیروز خبرهای امیدوارکننده درباره قیمت شناور بلیت‌ها از سوی مقام‌های رسمی جشنواره منتشر شد تا کمی از دغدغه‌ها در این‌باره کاسته شود.

حرف‌های بلیتی

برای علاقه‌مندان جدی سینما به‌ویژه در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر، پیش‌خرید بلیت‌ها یکی از دغدغه‌های جدی است اما وقتی قرار باشد مثلا یک دانشجوی علاقه‌مند برای خریدن یک دسته بلیت 11تایی 88هزار تومان بپردازد، شاید ترجیح بدهد قید فیلم دیدن در جشنواره را بزند. خبر افزایش 60درصدی قیمت بلیت امروز در بسیاری از رسانه‌ها بازتاب یافت ولی خیلی زود با واکنش مدیران جشنواره مواجه شد و از دبیر تا قائم‌مقام و دیگران هریک به‌نوعی خبرهای امیدوارکننده به مشتاقان سینما دادند.

نخستین خبر از سوی علیرضا رضاداد دبیر جشنواره آمد که گفت: پیش‌فروش بلیت‌های سالن‌های نمایش‌دهنده فیلم‌های جشنواره فجر امسال از 29دی‌ماه آغاز می‌شود و قیمت بلیت‌ها هم از 3تا 7هزار تومان متغیر است. رضاداد البته خبری هم از آخرین وضعیت فیلم تازه مسعود ده‌نمکی داد و افزود: همچنان امیدواریم نسخه سینمایی «معراجی‌ها» بتواند به جشنواره فجر امسال برسد؛ اتفاقی که با توجه به تمام نشدن فیلمبرداری بعید است به این راحتی‌ها بیفتد. هر چند اگر معراجی‌ها به جشنواره برسد، جایی خارج از بخش مسابقه روی پرده می‌رود تا نخستین نمایش فیلم تازه ده‌نمکی باز هم در جشنواره باشد. پس از آن، نوبت به قائم‌مقام جشنواره رسید که خبر رضاداد را کامل کند و از فروش بلیت‌های جشنواره سی و دوم با تخفیف ویژه براساس 3 منطقه جغرافیایی خبر بدهد. ابراهیم داروغه‌زاده با تأکید بر اینکه جشنواره امسال افزایش قیمت بلیت نخواهد داشت، گفت: براساس این طرح تازه، قیمت بلیت طبق 3 منطقه جغرافیایی کاهش هم خواهد داشت.

بلیت‌های ارزان جنوب شهر

طبق گفته‌های داروغه‌زاده، ماجرا از این قرار است که براساس تصمیم شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی جشنواره سی و دوم، سینماهای تهران به 3 دسته شمال، ‌مرکز و جنوب تقسیم‌بندی شده و برای هر کدام قیمت بلیت متفاوت درنظر گرفته شده است. به این ترتیب، قیمت بلیت‌های پیش‌فروش در سینماهای شمال تهران به‌عنوان مثال در سینماهای آزادی، اریکه ایرانیان، پردیس ملت و سینما فرهنگ 7هزار تومان خواهد بود که سقف قیمت فروش بلیت در جشنواره امسال است. البته قیمت پیش‌فروش و خرید از گیشه در همین سینماهای بالای شهر برای دانشجویان با تخفیف همراه است و 5هزار تومان آب می‌خورد.

طبق توافق مسئولان جشنواره، قیمت بلیت در سینماهای مرکز شهر مثل سینما شکوفه و پردیس سمرقند 6هزار تومان از طریق فروش در گیشه قبل از نمایش فیلم خواهد بود. بلیت‌های پیش‌فروش هم با حدود 30درصد تخفیف 4هزار تومان قیمت دارند اما غافلگیری اصلی را باید در قیمت بلیت سینماهای راگا، تماشا و پردیس کیان جست‌وجو کرد؛ جایی که قیمت بلیت فیلم‌های جشنواره‌ای آن در گیشه 4هزار تومان و قیمت بلیت پیش‌فروشی با 50درصد تخفیف فقط 2هزار تومان خواهد بود.

بد نیست بدانید که همزمان با تنظیم این گزارش، در پردیس سینمایی کیان فیلم سینمایی «جیب‌بر خیابان جنوبی» با قیمت بلیت 2500تومان روی پرده است و اگر کسی بخواهد بلیت‌های جشنواره‌ای این سینما را پیش‌خرید کند، باید پولی کمتر از فیلم دیدن در حالت عادی هزینه کند. پس بفرمایید جشنواره با بلیتی ارزان‌تر از قیمت بلیت ارزان‌ترین سینماهای تهران!

13 سینمای شهرداری در جشنواره سی و دوم

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با 13سالن سینمایی در برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم فجر در تهران مشارکت می‌کند. این خبر را سیدهادی منبتی، مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر به مهر داده و افزوده است: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچون سال‌های قبل در این دوره از ظرفیت نمایش خود در سطح شهر استفاده می‌کند تا فیلم‌های حاضر در جشنواره با کیفیت مناسب به نمایش درآید. به گفته وی، 4 پردیس از پردیس‌های شهرداری تهران ازجمله پردیس سینمایی ملت، پردیس آزادی، پردیس راگا در شهرری و پردیس تماشا در منطقه 18آماده میزبانی از علاقه‌مندان به حضور در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر هستند. 5 سالن سینما در پردیس ملت، 5 سالن سینما در پردیس آزادی، یک‌سالن از پردیس راگا، یک سالن از پردیس تماشا و سالن اصلی مجموعه ایوان شمس 13سالنی هستند که در این دوره از جشنواره از سینمادوستان در روزهای گرم برگزاری جشنواره فیلم فجر میزبانی می‌کنند.

کد خبر 245962

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز