سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

۱- در یکی دو روز گذشته شایعه‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه شاید فیلم تازه مسعود ده‌نمکی برای نمایش ویژه در روزهای پایانی جشنواره آماده شود اما پیگیری‌ها حکایت از آن دارد که هر چند یک نسخه تقریبا کامل از «معراجی‌ها» به دبیرخانه جشنواره رسیده اما نمایش آن در ایام جشنواره بسیار بعید به‌نظر می‌رسد؛

زنده یاد جواد شریفی راد


گرچه برخی خبرها هم از آماده‌شدن فیلم تا روزهای پایانی جشنواره سی‌و‌دوم حکایت می‌کند. در هر حال، احتمال دارد آیین بزرگداشتی برای زنده‌یاد جواد شریفی‌راد و دیگر همکاران مرحوم او تدارک دیده شود. این آیین یا در مراسم افتتاحیه به بهانه یادبود درگذشتگان سینمای ایران برگزار می‌شود یا در بخشی از مراسم اختتامیه گنجانده خواهد شد.

2- همزمان با اعلام فهرست نهایی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران، کار روی تنظیم جدول زمانبندی نمایش فیلم‌ها شروع شده است. مسعود احمدیان، مدیر اجرایی جشنواره باید در نخستین فرصت این جدول را آماده کند و به‌همین دلیل هم مثل سال‌های گذشته یک برنامه‌ریز کهنه‌کار را کنار خود می‌بیند. کمتر دوره‌ای از جشنواره فیلم فجر را می‌توان بدون حضور جمال امید در قامت برنامه‌ریز زمانبندی نمایش فیلم‌ها به خاطر آورد. امید این دوره هم کار برای تنظیم جداول نمایش آثار را آغاز کرده است.

3- دبیرخانه سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، اسامی داوران بخش مستند را اعلام کرد. بر این اساس مرتضی پورصمدی، رامین حیدری فاروق، مجید شیخ‌انصاری، فرهاد مهرانفر و فرهاد ورهرام کار داوری 22 مستند حاضر در این بخش را برعهده خواهند داشت. امسال قرار است فیلم‌های مستند در خانه هنرمندان ایران برای علاقه‌مندان به نمایش درآید.

4- نرگس آبیار، دومین کارگردان زن حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌و‌دوم است. او با فیلم «شیار ۱۴۳» نگاهی انسانی به جنگ داشته و البته به گفته خودش برای دیدن فیلم‌های دفاع مقدسی جشنواره امسال مشتاق است. آبیار که خبر گم‌شدن پرده‌ای از فیلم او و تصمیم برای فیلمبرداری دوباره قسمت‌های گمشده باعث شد از حضور در جشنواره انصراف دهد، حالا بعد از پیدا شدن این بخش‌ها در کنار رخشان بنی‌اعتماد، نماینده کارگردانان زن در بخش سودای سیمرغ به رقابت می‌پردازد.

5- سیلویا اینگمارسن، تدوینگر بسیاری از شاهکارهای سینمای سوئد و جهان برای برگزاری کارگاه تدوین به ایران می‌آید.اینگمارسن در 25 سال همکاری با اینگمار برگمان سینماگر برجسته سوئد برخی شاهکارهای جهانی این سینماگر چون «فانی و الکساندر» را تدوین کرده است. این همکاری از «سونات پاییزی» (۱۹۷۷) آغاز شد و تا «ساراباند» (۲۰۰۳) به‌عنوان آخرین فیلم برگمان ادامه داشت. اینگمارسن متولد ۱۰ مه ۱۹۴۹ است و کار تدوین را از ۱۹۶۸ آغاز کرد. شرکت در کارگاه تدوین این سینماگر برجسته تنها با ثبت‌نام حضوری امکان‌پذیر است و تاریخ و مکان برگزاری آن از سایت رسمی سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر اعلام خواهد شد. کارگاه تدوین اینگمارسن از برنامه‌های جنبی بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر است و با مشارکت انجمن تدوینگران خانه سینما برگزار می‌شود.

6- بلیت بخش‌های رقابتی اصلی سی‌و‌دومین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی شهر تهران با 60درصد افزایش نسبت به دوره قبل با قیمت 8 هزار تومان عرضه می‌شود.

کد خبر 245838

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز