گروه دانش و سلامت- حمید ضیایی‌پرور: در دهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در روابط عمومی‌های ایران مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش همشهری در این کنفرانس که دیروز در مرکز همایش‌های وزارت امور خارجه در تهران برگزار شد و تا امروز ادامه دارد، صدها مدیر روابط عمومی و کارشناسان رسانه و استادان ارتباطات دانشگاه‌های کشور حضور داشتند و طی آن علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان عالی سفیر فرهنگی دریافت کرد. وزیر ارشاد هم در این مراسم گفت: اهمیت و جایگاه کلیدی روابط عمومی در کشور حتی در ذهن متولیان این نهاد به خوبی درک نشده است.

به‌گفته علی جنتی یک اصل بی‌بدیل برای توفیق روابط عمومی‌ها به گونه‌ای که در‌ شأن نظام و مردم باشد پایبندی به اخلاق حرفه‌ای و پرهیز از دروغ و ریاکاری است و در سازمان‌های سیاسی هم روابط عمومی‌ها به‌دنبال جذب اعضای جدید برای تخریب رقبا و به قدرت رساندن نمایندگان خود هستند و در این راه از شیوه‌های تبلیغات سیاسی و قدرت رسانه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین از دکتر سعید رضا عاملی استاد دانشگاه تهران به‌عنوان برنده جایزه بین‌المللی و دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران تجلیل شد. بخش اول کنفرانس دیروز به تجلیل از برترین‌های جشنواره روابط عمومی‌های برتر ایران اختصاص یافت. با این حال براساس اعلام رسمی هیأت داوران جشنواره، در بسیاری از رشته‌ها هیچ سازمان یا فردی موفق به کسب رتبه اول نشد.

به‌گفته یکی از اعضای هیأت داوران این جشنواره، آسیب‌شناسی روابط عمومی و فعالیت‌های ارتباطی سازمان و تدوین برنامه استراتژیک در بین پژوهش‌های انجام شده در این حوزه جایگاهی ندارد. با این حال شهرستانی‌ها بهتر از تهرانی‌ها در بسیاری از حوزه‌ها درخشیدند. دکتر علی‌اکبر جلالی از پیشگامان فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در حاشیه این کنفرانس به همشهری گفت: شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان‌ها به‌ویژه در حوزه به‌کار‌گیری فناوری‌های نوین می‌تواند به رشد و ارتقای وضعیت روابط‌عمومی‌ها در ایران کمک شایان توجهی بکند.

همچنین دکتر اکبر نعمت‌اللهی مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت که در این کنفرانس رتبه اول مدیر روابط عمومی در بخش ارتباطات بین‌الملل را کسب کرده است به همشهری گفت: مجموعه صنعت نفت به‌دلیل ماهیت کاری خود بیشترین ارتباط را با حوزه بین‌الملل دارد و ضرورت دارد برنامه‌های تازه‌ای برای شناساندن ظرفیت‌های داخلی به مجامع بین‌المللی تدوین و اجرا شود.
دکتر احمد یحیایی ایله‌ای مولف کتاب‌های روابط عمومی و برگزار‌کننده کارگاه تخصصی روابط‌عمومی نیز در گفت‌وگو با همشهری تصریح کرد: متأسفانه حوزه روابط عمومی و رسانه از دستاوردهای علمی روز دنیا تا حدی دور افتاده است و به همین دلیل روابط عمومی‌ها در سازمان‌های ایرانی بیشتر به چشم پوستر چسبان و برگزار‌کننده مراسم و تشریفات دیده می‌شوند. درحالی‌که روابط عمومی یک فعالیت علمی و مبتنی بر دانش روز است.

کد خبر 245796
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز