همشهری آنلاین: رئیس دانشگاه پیام‌نور با تأکید بر تجمیع واحدهای زیان‌ده پیام نور، گفت: ۴ هزار رشته محل دانشگاه پیام‌نور دارای ظرفیت زیر ۱۰ نفر هستند که این دانشگاه را با خسارت و افت کیفیت مواجه می‌کند. از این رو تجمیع رشته‌هایی که بعد از گذشت سه سال متوالی هنوز ظرفیت زیر ۱۰ نفر دارند، در دستور کار است.

به گزارش پایگاه رسمی دانشگاه پیام نور، دکتر ابوالفضل فراهانی در نشست روسای استانی دانشگاه پیام نور با تأکید بر کیفی نمودن آموزش، به وضعیت هرم اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور اشاره کرد و گفت: از سه هزار و 750 عضو هیات علمی دانشگاه پیام‌نور، دو هزار و 455 مربی و بعضاً دستیار، یک هزار و 212 نفر استادیار و 99 استاد و دانشیار هستند.

وی افزود: مرور مرتبه علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور نشان می‌دهد که 65 درصد هرم هیات علمی این دانشگاه را مربیان تشکیل می‌دهند و این یک آسیب جدی بر پیکر علمی دانشگاه به شمار می‌رود که باید خود را برای گذر از این وضعیت آماده کنیم.

دکتر فراهانی با بیان اینکه طرح ارتقای علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: آنچه مورد نظر هیات رئیسه دانشگاه است ترمیم هرم هیات علمی است. پرونده اعضای هیات علمی با مرتبه استادی و دانشیاری نباید در کمیته‌های منتخب و کمیسیون‌های تخصصی متوقف بماند. ضمن اینکه باید بسترهای ارتقا برای اعضای هیات علمی که دارای شرایط ارتقا هستند، فراهم شود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: در زمینه رسیدگی به پرونده ارتقای اعضای هیات علمی هیچ‌گونه اهمال و ایجاد مانع را نمی‌پذیریم و از طرفی نیز شرایط ارتقا مطابق با آیین‌نامه‌های موجود و مانند سایر دانشگاه‌ها خواهد بود.

کد خبر 245210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز