همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهور سابق، با بیان اینکه ۵۵ ساعت بازجویی شده‌ام، گفت: پرونده قضایی من سیاسی شده است. اگر بخواهم وارد این بحث شوم، کلی ماجرا درست می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی چهارشنبه در حاشیه مراسم ختم برادر همسر رییس سازمان صدا و سیما، در جمع خبرنگاران گفت: منتظرم به دادگاه بروم چون آن‌گونه که دادستان گفته، کیفرخواست برای من صادر شده است.

رحیمی تصریح کرد: دادستان نباید چنین حرفی را می‌زد چون وقتی پرونده‌ای پیش بازپرس باز است، دو حالت دارد یا قرار مجرمیت و یا برائت و سپس کیفرخواست صادر می‌شود.

وی ادامه داد: من هم حقوقدانم و هم وکیل دادگستری بوده‌ام و با این مسایل آشنا هستم، از کجا دادستان چنین حرفی می‌زند؟

معاون اول احمدی‌نژاد اظهار کرد: وقتی دادستان ادعا می‌کند، در خانواده، اطرافیان، دوستان و انصار زلزله‌ای برپا می‌کند، خدا همه چیز را می‌داند، آنها چه گناهی دارند که نمی‌دانند چه خبر است، جواب اینها را چگونه خواهند داد؟

وی تصریح کرد: مگر بنده باید جار بکشم، چهار سال است که یکسره اتهاماتی را مطرح می‌کنند و فقط سکوت کرده‌ام! قاعدتاً باید دادگاهی پیش بیاید و توضیح دهم، هر چند که دادگاه عدل الهی کامل‌ترین دادگاه است.

رحیمی افزود: بالاخره همه مسلمانیم و معتقدیم که قیامتی وجود دارد، دادگاه اصلی در آنجا برپا می‌شود و حاکم مطلق ذات مقدس است.

رحیمی ادامه داد: این افراد مقایسه کنند با خانواده خودشان که اگر کسانی بیایند چنین تهمت‌هایی را به آنها نثار کنند و تلویزیون هم در شبکه یک، بدتر از همه آن را جار بزند چه حالی پیدا می‌کنند؟

معاون اول دولت دهم ادامه داد: اطرافیانم همچون مادر بنده سکته کرده و بیمار است، همچنین همسری که دو بار عمل باز قلب انجام داده، حال شما ببینید این ادعاها چه اثری بر روی آنها می‌گذارد؟

وی با بیان اینکه «من اگر الآن صحبت کنم آقایان را عصبانی‌تر می‌کنم و نمی‌خواهم این اتفاق بیافتد»، افزود: بگذارید کیفرخواست صادر شود، بالاخره پاسخ‌های بنده و متن کیفرخواست از طریق مطبوعات و رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهد رسید و روزی این قضیه روشن خواهد شد.

وی یادآور شد: افتخاری که در زندگی دارم و به آن بالیده‌ام، پاکدستی بوده است.

وی گفت: بنده 34 سال در نظام مشغول به فعالیت هستم و هیچ بحثی نبوده اما وقتی معاون اول می‌شوم تمامی این هجمه‌ها آغاز می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: مردم شاهد هستند که بنده در مجلس و قوه قضاییه بوده و از بخش اداری تا معاون اولی مراتب را طی کرده‌ام.

وی ادامه داد: بنده رییس دیوان محاسبات بوده و امین بیت‌المال این کشور بوده‌ام. حال یک دفعه چه اتفاقی افتاد تا چنین اتهاماتی با شیطنت‌های رسانه‌ای به بنده زده شود؟

معاون اول احمدی‌نژاد گفت: همیشه از آقایان درخواست کرده‌ام که بپرسید تا بنده نیز توضیح بدهم و اگر قانع نشدید آنگاه مسائل را رسانه‌ای کنید.

رحیمی خاطرنشان کرد: بنده از 2 سال قبل حدود یازده جلسه به بازپرس توضیح داده‌ام و ایشان گفتند که دیگر سوالی ندارم، هر چند که بعدها پیگیری می‌کردم که اگر سوالی دارید باز هم بیایم.

رحیمی با بیان اینکه روند پرونده من سیاسی شده است، تاکید کرد: بنده برای این پرونده 55 ساعت از جانب بازپرس بازجویی شده‌ام؛ چه کسی تا کنون این مقدار ساعت برای یک پرونده بازجویی شده است؟

کد خبر 245204
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز