سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی: بخاری‌های ناایمن از مدارس اخراج می‌شوند تا دیگر شاهد وقوع حوادث تلخ برای دانش‌آموزان نباشیم.سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امسال جایگزینی بخاری تابشی به جای بخاری‌های نفتی را در مدارس تا ۳کلاسه اجرا می‌کند.

تابستان امسال معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بخاری تابشی برای مدارسی که حداکثر 3کلاس دارد و تعداد دانش‌آموزان کم است، نصب می‌شود و 45هزار بخاری نیز از خارج از کشور خریداری شده است.بخاری‌های تابشی اکنون در بسیاری از مدارس تا 3کلاس نصب شده که به گفته مرتضی رئیسی، یکی از ویژگی‌های این نوع بخاری‌ها ایمنی بالاست.

سامانه گرمایشی مناسب برای مدارس از نظر سازمان نوسازی مدارس کشور سامانه حرارت مرکزی است که در مدارس بزرگ شامل موتورخانه مرکزی و رادیاتور و در مدارس کوچک‌تر پکیج می‌شود.به گفته رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، درصورت تأمین اعتبار مورد نیاز، بخاری‌های نفتی تا 3سال آینده از مدارس کشور برچیده می‌شود. وی گفت:

هدف وزارت آموزش و پرورش این است که بخاری نفتی را ظرف 2، 3سال آینده از مدارس کشور حذف کند.حدود 150هزار کلاس درس به‌ویژه در مناطق دور افتاده و سردسیر با بخاری‌های ناایمن گرم می‌شود که هر لحظه بیم وقوع حادثه‌ای نظیر آنچه سال گذشته در دبستان شین‌آباد پیرانشهر روی داد، می‌رود. البته امسال مجلس 200میلیارد تومان برای استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس اختصاص داد که به‌طور کامل تخصیص پیدا نکرده است.

کد خبر 245088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز