گروه اجتماعی: « سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس طی ۳ سال آینده استاندارد‌سازی‌ می‌شود». این خبری است که رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرده است.

مرتضی رئیسی طی چند ماه اخیر بارها بر این نکته تأکید کرده است که اگر بودجه مورد نیاز تأمین شود سازمان نوسازی مدارس آمادگی دارد سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی همه مدارس کشور را در حداقل زمان ممکن استاندارد‌سازی‌ کند. اکنون حدود 150هزار کلاس درس با بخاری‌های نفتی و ناایمن گرم می‌شوند. از طرفی کلاس‌های درس مناطق گرمسیر کشور از کمبود شدید سامانه‌های سرمایشی رنج می‌برند. وجود سامانه‌های گرمایشی غیراستاندارد و ناایمن در مدارس مناطق سردسیر روستایی هر سال موجب بروز حوادث تلخ و ناگواری می‌شود.

آتش‌سوزی و گازگرفتگی پیامدهای استفاده از سامانه‌های گرمایشی غیراستاندارد است. آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از رئیسی نوشته براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است با همراهی مجلس و دولت، همه کلاس‌های درس که با بخاری‌های نفتی یا گازی گرم می‌شوند به سامانه حرارت مرکزی و پکیج‌های حرارتی تبدیل شوند.او با اشاره به برنامه‌های دولت برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اظهار کرد:

امسال نخستین سالی است که براساس قانون بودجه کشور اعتبار قابل توجهی برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس درنظر گرفته شده است. براساس مصوبه چند‌ماه پیش مجلس، 200میلیارد تومان اعتبار به استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس اختصاص یافت که 100میلیارد تومان آن تا‌کنون در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته است.

کد خبر 247572
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز