سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از مجموعه دو بخش متمرکز و غیرمتمرکز در نهایت ۶۴ نفر به عنوان برگزیده از میان ۳۲۵ هزار نفر معرفی شدند که رقابت شدید علمی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان هجدهمین المپیاد علمی دانشجویان کشور افزود: از سال 75 اولین دوره المپیاد با 6 رشته برگزار شد اما اکنون در هجدهمین دوره به 17 رشته رسیده‌ایم که دو رشته شیمی و ریاضی به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: در دوره بین المللی امسال پنج کشور روسیه، چین، پاکستان، ازبکستان و تاتارستان حضور داشته‌اند که برگزیدگان آنها در تابستان در اصفهان معرفی و تقدیر شدند. در رشته ریاضی، کشور ایران و در رشته شیمی کشور روسیه اول شد.

خدایی با اشاره به فرآیند برگزاری المپیاد علمی دانشجویان گفت: المپیاد علمی به دو شیوه متمرکز و غیر متمرکز برگزار می‌شود که در بخش متمرکز از میان دانشجویانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده بودند 15 نفر اول هر رشته به تعداد 322 هزار نفر به مرحله دوم راه یافتند. در بخش غیرمتمرکز هم  رقابت دانشجویان در 8 قطب دانشگاهی منجر به انتخاب 507 نفر شد.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: تسهیلاتی که از سوی بنیاد ملی نخبگان برای افراد برگزیده درنظر گرفته شده شامل بورس و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون آزمون است.

کد خبر 245029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز