سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

سینمای ایران در سیزدهمین جشنواره فیلم داکا در مجموع ۲۰نماینده دارد که از این میان ۴فیلم در بخش مسابقه، ۴ فیلم در بخش بزرگداشت، ۳ فیلم در بخش سینمای جهان و ۲ فیلم در بخش سینمای معناگرا روی پرده می‌رود.

 حضور چشمگیر سینمای ایران در جشنواره داکا


به گزارش همشهری، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا روز جمعه 20دی‌ماه در پایتخت بنگلادش آغاز می‌شود و در مجموع حدود 180فیلم در 7 بخش مختلف آن به نمایش عمومی درمی‌آید. در بخش رقابتی 22فیلم حضور دارند که سهم سینمای ایران در آن 4فیلم است؛ «پرویز» مجید برزگر، «دربند» پرویز شهبازی، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» پوران درخشنده و «آشنایی با لیلا» به کارگردانی عادل یراقی با فیلمنامه‌ای از عباس کیارستمی و حضور لیلا حاتمی و بهاره رهنما در نقش‌های اصلی در این بخش با 18فیلم دیگر برای کسب جوایز برتر رقابت می‌کنند.

امسال بخش مرور آثار و بزرگداشت جشنواره داکا به 2 فیلمساز سرشناس ایرانی و فرانسوی اختصاص دارد. قرار است 4 فیلم اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار شامل «درباره الی»، «چهارشنبه‌سوری»، «رقص در غبار» و «شهر زیبا» به همراه 3فیلم از اولیویه آسایاس سینماگر شهیر فرانسوی در این بخش به نمایش درآید. ایران در بخش سینمای کودک هم 4 نماینده دارد که همراه یک فیلم از چین و 2فیلم از ترکیه تمام دارایی این بخش را تشکیل می‌دهند.

از میان 28فیلم بخش سینمای جهان جشنواره داکا 2014، «خوابم می‌آد» رضا عطاران، «ندارها» به کارگردانی محمدرضا عرب و «درانتظار معجزه» رسول صدرعاملی برای علاقه‌مندان سینمای ایران در بنگلادش روی پرده می‌رود. «ملکه» محمدعلی باشه‌آهنگر و «سر به مهر» هادی مقدم‌دوست هم نمایندگان ایران در بخش سینمای معناگرا هستند. در این بخش در مجموع 20فیلم به نمایش درمی‌آید که در میان آنها ‌ فیلم 9دقیقه‌ای‌ تا فیلم 147دقیقه‌ای دیده می‌شود. سینمای کوتاه و مستقل با 54فیلم شلوغ‌ترین بخش جشنواره فیلم داکاست که در این بخش ایران 4نماینده دارد. در بخش فیلمسازان زن هم 41فیلم به نمایش درمی‌آید که یک فیلم مشترک ایرانی - کانادایی در آن روی پرده می‌رود. همزمان با برگزاری جشنواره، چهارمین کارگاه سینمایی داکا هم برای علاقه‌مندان فیلمسازی برگزار می‌شود. البته برای حضور در این بخش چند ویژگی نیاز دارد که از آن جمله می‌توان به مهارت در زبان انگلیسی، سن زیر 30سال و چاپ مطالب سینمایی در رسانه‌ها اشاره کرد. نکته جالب درباره جشنواره فیلم داکا این است که در فاصله 3 روز تا آغاز رسمی آن هنوز اسامی اعضای هیأت داوران روی سایت جشنواره اعلام نشده و در بخش جدول برنامه‌ها هم عبارت coming soon... به چشم می‌خورد.

کد خبر 244961

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز