یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: طرح آموزش شنا به دانش‌آموزان پایه سوم دبستان نافرجام مانده است و تعداد مدارسی که در سال تحصیلی ۹۳-۹۲دانش‌آموزان را به استخر می‌برند به‌شدت کاهش یافته است.

اجباری‌شدن رشته‌های ورزشی در دوره ابتدایی در زمان وزارت حاجی‌بابایی به اجرا درآمد. طرح آموزش شنا در سال 90با دستور مستقیم وزیر سابق آموزش و پرورش در دبستان‌ها اجرا شد. در سال دوم اجرای طرح شنا، مشکلات بروز کرد، سال تحصیلی 92-91تنها 65درصد دانش‌آموزان تحت پوشش قرار گرفتند. تا شهریور 92اجرای این طرح ادامه داشت و دانش‌آموزان اجبارا در 3‌ماه تعطیلی به مدرسه رفتند تا به استخر بروند.

آنطور که حسن بابویه، مدیرکل تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش به ایسنا گفته تنها طرحی که در برخی از مدارس اجرای آن کند شده، طرح شنا مربوط به دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی‌ و علت هم محدودیت منابع مالی است. در مناطقی که امکانات کمتر است پوشش این طرح کمتر شده است. جالب اینکه در بسیاری از مناطق شهری دانش‌آموزان به استخر دسترسی ندارند، البته وضعیت در مناطق دورافتاده بدتر است و آموزش و پرورش نیز توان پرداخت اجاره استخرها را ندارد. براساس طرحی که در آموزش و پرورش اجرا شد رشته‌های پینگ‌پنگ، شنا، ژیمناستیک، طناورز و دوومیدانی به‌ترتیب در پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و دست آخر هم رشته بسکتبال در پایه‌ هفتم اجباری شد.

کد خبر 244804
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز