همشهری آنلاین: نوشیدنی‌های بسیار سرد عامل موثری در افزایش خطر ابتلا به چاقی است و چاقی نیز یکی از عوامل اساسی در ابتلا به دیابت نوع ۲ است.

نوشیدنی‌های سرد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد

نتایج مطالعات محققان در آمریکا نشان می‌دهد نوشیدنی‌های بسیار سرد مثل آب، نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌ها می‌توانند عاملی در مسیر ابتلا به دیابت «نوع 2» و چاقی باشند.

متخصصان در توضیح نتیجه این مطالعه می‌گویند نوشیدنی‌های بسیار سرد با تأثیر منفی بر بخشی از زبان که مسئول چشیدن شیرینی است، باعث می‌شود شخص شیرینی غذاهای شیرینی را که پس از این نوشیدنی‌ها مصرف می‌کند به خوبی حس نکند.

چنین اتفاقی می‌تواند موجب ‌شود که احساس سیری شخص به تأخیر بیفتد و فرد غذای شیرین بیشتری مصرف کند، این خطر تا حدی است که حتی می‌تواند سبب اعتیاد شخص به غذاهای حاوی شکر شود.

در این مطالعه به داوطلبان برای مدت زمانی نوشیدنی‌های سرد داده می‌شد و پس از نوشیدن این نوشیدنی‌ها به آنان شکلات و پنیر خورانده شد، آزمایش‌ها نشان داد این افراد شیرینی شکلات و مواد غذایی شیرین دیگر را چندان حس نمی‌کردند اما شوری پنیر را به خوبی حس می‌کردند.

بر اساس نتیجه این مطالعه، نوشیدنی‌های بسیار سرد می‌تواند مشوقی در خوردن غذاهای شیرین باشد به همین منظور چنین نوشیدنی‌هایی می‌تواند زمینه‌ساز مصرف خوراک‌هایی شود که آن خوراک‌ها در افزایش ابتلا به چاقی و در ادامه ابتلا به دیابت موثرند.

منبع: واحد مرکزی خبر

کد خبر 244704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز