همشهری آنلاین: مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در تعیین قیمت بلیت قطارهای مسافربری، ما مدافع حقوق مردم هستیم.

محسن پور سیدآقایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: قیمت بلیت قطارهای مسافربری به طور معمول متناسب با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته برای خرید واگن و کیفیت خدمات قابل ارایه به مسافران تعیین می‌شود.

به گفته وی، میزان سرمایه گذاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی برای خرید واگن های مورد نیاز متفاوت است و شرکت‌های خصوصی برای برقراری خطوط جدید و توسعه ناوگان حمل و نقلی خود بخصوص خرید واگن هزینه‌های بالایی را متحمل می‌شوند.

پور سیدآقایی با بیان آنکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع حقوق مردم است، یادآور شد: ما قیمت بلیت پنج و 15 هزار ریالی را برای مسیر پرند - تهران و بالعکس تایید کردیم، زیرا قیمت بلیت ها به طور معمول براساس کیفیت نوع قطارها و خدماتی که در این مسیر ارایه می شود؛ تعیین می‌گردد.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: شرکتی که بهای بلیت را درمسیر تهران - پرند پنج هزار ریال تعیین کرده به طور قطع سرمایه گذاری کمتری برای خرید واگن های خود انجام داده، اما بلیت قطاری که در این مسیر 15هزار ریال تعیین شده و تردد با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد حکایت از سرمایه گذاری مناسب و بالا بودن کیفیت قابل ارایه به مسافران دارد.

پیشتر سیدمحمد راشدی معاون امور مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود: به دنبال تقاضای مکرر بخش خصوصی مشروط به افزایش کیفیت خدمات و همچنین پرداخت 50 درصد از بهای بلیت در صورت بروز تأخیر حرکت قطارها از سوی مالکان، شرکت راه آهن در نهایت با شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها موافقت کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 92 قیمت بلیت قطار افزایش نداشته است، در زمینه شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورهای ریلی، گفت: شرکت های بخش خصوصی مسافری به دنبال افزایش هزینه تمام شده بخش عمده ای از خدمات، مکررا درخواست افزایش قیمت بلیت را داشته اند و پیرو این مساله، راه آهن جمهوری اسلامی ایران با شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها موافقت کرد.

راشدی خاطرنشان کرد: به دنبال شناور شدن قیمت بلیت قطار در برخی محورها متقاضیانی که با برنامه ریزی قبلی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند، هزینه کمتری را پرداخت خواهند کرد و با نزدیک تر شدن به زمان پیک و همچنین نزدیکی به زمان حرکت قطار این هزینه تغییر خواهد یافت.

کد خبر 244694
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز