یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: متأسفانه خیلی‌ها تصور می‌کنند داشتن تغذیه‌ی سالم فقط به منزل ختم می‌شود. یعنی سر کار هر چیزی دم دستشان بیاید را می‌خورند. اما لطفاً سر کار هم به تغذیه‌تان اهمیت بدهید.

فست‌فودخوری در سرکار ممنوع

لطفاً سر کار هم به تغذیه‌تان اهمیت بدهید و ساندویچ‌ها و همبرگرها را غلاف کنید. چون نتیجه‌ای جز چاقی برایتان نخواهد داشت.

هشدار: تعداد چاق‌ها در حال افزایش است

متأسفانه هر روز به تعداد آدم‌هایی که در جمع چاق‌ها جای می‌گیرند افزوده می‌شود. حالا این که کسی گرد و قلبمه باشد یا نازک و ترکه‌ای در ظاهر مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند. مشکل زمانی است که همین گرد و قلمبه بودن هزار و یک بلا سر طرف می‌آورد. همین کیلوهای اضافه که در بدن انباشته می‌شود امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون بالا، دیابت و برخی از سرطان‌ها را بالا می‌برد.

از دلایل اصلی چاقی هم می‌توان به داشتن عادت‌های غذایی نادرست و بی‌تحرکی اشاره کرد. باید تمام تلاشتان را بکنید تا اصولی به عادت‌های غذایی‌تان بدهید. برای همین باید به وقت ناهار در سر کار دقت بیشتری داشته باشید. خیلی از ما عادت کرده‌ایم به خاطر کمبود وقت سرپا و باعجله چیزی بخوریم و سر و ته ناهار را هم بیاوریم. ساندویچ، هات داگ، همبرگر، پیتزا، سالاد الویه، ناگت و غیره. فکرش را بکنید از شنبه تا پنجشنبه یا جمعه ناهارتان همین چیزها باشد. شک نکنید دیر یا زود چاقی سراغتان میاید و شما را هم به جمع گرد و قلمبه‌ها می‌کشاند.

ساندویچ گاز زدن ممنوع!

به عقیده‌ی محققان مبارزه با فست‌فودخواری در سر کار کمک زیادی به مقابله با چاقی کرده و باعث بهبود وضعیت سلامت فرد و بالا رفتن راندمان کار هم می‌شود. کاری که باید متولیان سلامت جامعه انجام دهند این است که از یک طرف صاحبان اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌دارها را تشویق کنند کیفیت غذاهای سرو شده‌ی خود را بهتر کنند.

یعنی اینکه نمک و چربی استفاده‌شده را کاهش دهند. به جای کره از روغن زیتون استفاده کنند و غیره. از طرف دیگر کارمندان و مشتریان دائم این قبیل فست‌فودها را متوجه این قضیه بکنند که مصرف هر روزه‌ی این قبیل غذاها خیری برای سلامتی ندارد و باعث اعتیاد غذایی می‌شود که نتیجه‌ای جز چاقی و انواع بیماری‌های دیگر ندارند.

توصیه‌ی ما این است که تا حد امکان از غذاهای خانگی و سالم استفاده کنید. مصرف ساندویچ و همبرگر و غیره برای ایجاد تنوع بد نیست اما باید آن را در حد همان تنوع نگه داشت. سعی کنید حتماً در غذاهایتان سبزیجات کافی هم داشته باشید و از مصرف میوه در طول روز غافل نشوید.

منبع: e-sante

کد خبر 244693
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز