همشهری آنلاین: وزیر کشور با ارائه گزارشی از عملکرد وزارت کشور و برنامه‌های آتی آن، تاکید کرد که دولت برای حل مشکلات استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، کردستان و خوزستان، برنامه‌های جدی بویژه برای جلب سرمایه‌گذاری در این مناطق دارد.

 بابک زنجانی

عبدالرضا رحمانی فضلی در برنامه تلویزیونی «نگاه یک»، همچنین به مسأله سفرهای استانی در دولت یازدهم در قالب طرح "پایش و پویش" اشاره کرد و گفت: سفر وزرا و معاون اول رئیس‌جمهور آغاز شده است و در دو - سه هفته آینده نیز رئیس‌جمهور نخستین سفر استانی را به یکی از دو استان هرمزگان یا خوزستان انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: اصراری بر تبلیغاتی بودن سفرهای استانی نداریم و لزومی ندارد که برای این سفرها مردم را به خیابان‌ها بکشیم. در این سفرها مصوباتی برای توسعه استان‌ها خواهیم داشت اما پیش از آن، این مصوبات باید کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: اصراری به تصویب 100 یا 200 مصوبه در این سفرها نداریم و اراده بر این است که مصوباتی اجرایی را در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور به تصویب برسانیم.

وزیر کشور به خیر و برکت سفرهای استانی اشاره کرد و افزود: در این سفرها تلاش می‌کنیم از نظرات و ایده‌های خوب نخبگان، کارشناسان و دست‌اندرکاران امور استانی استفاده شود، بویژه که شرایط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هرکدام از استان‌ها با هم متفاوت است.

وزیر کشور همچنین از بازنگری در قانون انتخابات، تقسیمات کشوری، احزاب و نهادهای مردم‌نهاد (NGO) خبر داد و تاکید کرد: بازنگری در قانون انتخابات، برگزاری انتخاباتی سالم، آزاد و نظارت‌پذیرتر را به همراه خواهد داشت.

 

کد خبر 244678
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز