همشهری آنلاین: پلیس اندونزی روز جمعه اعلام کرد تروریست های کشته شده در این کشور مرتبط با القاعده بوده و قصد عملیات در سوریه ، سفارت آمریکا در جاکارتا و اماکن دیگر را داشته اند.

القاعده اندونزی بدنبال عملیات تروریستی در سوریه

شش شبه نظامی مظنون در اندونزی روز چهارشنبه و در آستانه سال نو میلادی به ضرب گلوله پلیس و در یک عملیات ویژه کشته و یک شبه نظامی دیگر توسط پلیس ضد تروریسم دستگیر شد.

به گزارش ایرنا، بای رافلی عمار سخنگوی پلیس اندونزی روز جمعه به خبرنگاران گفت این تروریست ها همچنین حمله به سفارت آمریکا، یک کلیسا و معابد بودایی را نیز برنامه ریزی کرده بودند.

وی گفت اسناد دست نوشته کشف شده در عملیات بر علیه این تروریست ها نشان داد این افراد قصد عملیات بر علیه این اماکن را داشته اند.

وی گفت براساس اسناد کشف شده این تروریست ها بدنبال انجام عملیات انتحاری بوده و ˈهتل های محل اقامت سازمان سیاˈ و افسران پلیس مبارزه با تروریست از دیگر اهداف آنها بوده است.

این مقام پلیس اندونزی گفت این افراد در پشت پرده بمب گذاری در یک معبد بودایی در ماه اوت سال گذشته که یک مجروح برجای گذاشت نیز بوده اند.

پلیس اندونزی این افراد را مرتبط با القاعده و شبکه ای که توسط فردی به نام ابو روبان رهبری می شد دانست که سال گذشته در یک حمله کشته شد.

وی گفت اسناد و مدارک کشف شده نشان می دهد یکی از این افراد قصد عزیمت به سوریه برای شرکت در عملیات جهاد و بمب گذاری داشته است.

عناصر القاعده هم اکنون در سوریه در حال انجام جنایت های انسانی هستند و عناصر آن برای ممانعت از پیشروی یگان های ارتش سوریه اقدام به استفاده از اهالی شهرها به عنوان سپر انسانی می کنند.

اندونزی دهه گذشته شاهد چندین عملیات تروریستی مرگبار بود و در بمب گذاری سال 2002 در جزیره بالی 202 نفر که اکثرا خارجی بودند کشته شدند.

پلیس اندونزی روز چهارشنبه گذشته در عملیاتی در حومه جاکارتا پایتخت بدنبال اطلاعات بدست آمده از دستگیرشدگان عملیات بمب گذاری در سفارت میانمار و یک معبد بودایی، شش شبه نظامی را کشته و یک نفر دیگر را دستگیر کرد.

پلیس اندونزی پیش از این احتمال داده بود این افراد با گروه تروریستی سانتوسو در  پوسو منطقه ای که درگیری بین مسلمانان و مسیحیان از سال 1998 تا 2002 یکهزار کشته برجای گذاشت ارتباط داشته باشند.

دادگاهی در اندونزی اخیرا 14 مسلمان روهینگا میانماری را بدنبال کشتن هشت بودایی در بازداشتگاهی در اندونزی به نه ماه زندان محکوم کرد.

دو شهروند اندونزی چند ماه پیش به جرم برنامه ریزی برای بمب گذاری در سفارت میانمار دستگیر شدند.

کد خبر 244453
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز