همشهری آنلاین: هومن افاضلی عصر چهارشنبه ۱۱ دی در جلسه‌ای با علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، سرمربیگری تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران را پذیرفت.

علیرضا منصوریان

هومن افاضلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فهرست نهایی تیم فوتبال زیر 22 سال کشورمان به کمیته برگزار کننده نخستین دوره مسابقه‌های فوتبال قهرمانی زیر 22 سال آسیا ارسال شده و امکان هیچ تغییری در آن وجود ندارد، اظهار داشت: در جلسه‌ای که با رییس فدراسیون فوتبال داشتم، هدایت این تیم را بر گردنم گذاشتند، البته اگر این عنوان را نمی‌پذیرفتم باید به عنوان مدیر فنی، تیم را همراهی می کردم.

وی با تشکر از  علیرضا منصوریان سرمربی مستعفی این تیم ادامه داد: منصوریان برای این تیم خیلی زحمت کشید و امیدوارم به خاطر زحماتی که متحمل شده است، دوباره به این تیم بازگردد.

سرمربی جدید تیم فوتبال زیر 22 سال ایران درباره دلایل استعفای منصوریان نیز تصریح کرد: شرایط کار نسبت به گذشته سخت‌تر شده است و منصوریان به خوبی به این موضوع اشراف داشت اما با توجه به این وضعیت تصمیم به کناره گیری گرفت و به طور رسمی استعفای خود را تقدیم رییس فدراسیون فوتبال کرد.

افاضلی درباره تازه‌ترین شرایط این تیم نیز ادامه داد: تیم روز 20 دی ماه به مسابقه‌های فوتبال قهرمانی زیر 22 سال آسیا در عمان عزیمت می‌کند و از این رو فرصت کافی نداریم و با نفرات دعوت شده می‌رویم.

وی در باره اینکه اگر این تیم در رقابت های قهرمانی آسیا شرکت نکند، چه جریمه‌ای برای فوتبال ایران در نظر گرفته می شود، ادامه داد: اگر تیم زیر 22 سال کشورمان در این رقابت‌ها شرکت نکند، به صورت اتوماتیک وار از رقابت های انتخابی المپیک کنار گذاشته می شویم.

سرمربی جدید تیم فوتبال زیر 22 سال ایران ادامه داد: نخستین بازی تیم ما روز 22 دی ماه با ژاپن است و دو روز بعد از آن با استرالیا یکی از مدعیان این رقابت ها دیدار می کنیم و روز 26 دی ماه با کویت که برخلاف اسمش اصلا حریف آسانی نیست، دیدار خواهیم کرد.

افاضلی با اشاره به اینکه تیم ایران اگر هم با نفرات اصلی به این رقابت ها اعزام می شد، باز هم کار سختی در پیش داشت، تصریح کرد: تیم فعلی تلفیقی از تیم های دوم و سوم ایران است، با این همه و شرایط موجود، آبرویم را به خاطر ایران و کشورم گرو گذاشتم و به طور حتم از تمامی توان خود برای دفاع از حیثیت فوتبال ایران بهره خواهیم گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه از آنجاییکه تیم به تازگی سرمربی خود را از دست داده و کلیدی ترین بازیکنانش را در این رقابت ها در اختیار نخواهد داشت، از اصحاب رسانه ها خواست آرامش این تیم را برهم نزنند و بگذارند بازیکنان در این رقابت ها حداقل توانایی های خود را به رخ حریفان بکشند.

وی بار دیگر از علیرضا منصوریان به دلیل اینکه از کادر فنی‌اش خواست، کنار این تیم بمانند، تشکر کرد و اظهار داشت: خوشبختانه کادر فنی تغییر نمی‌کند و ما با این کادر، تیم را به نخستین دوره مسابقه‌های فوتبال قهرمانی زیر 22 آسیا در عمان می‌بریم.

افاضلی در خاتمه گفت: روز یکشنبه هفته آینده در این خصوص نشست مطبوعاتی برگزار خواهد شد و رو در رو با خبرنگاران گفت و گو کرده و به سوالات آنان پاسخ خواهم گفت.

کد خبر 244373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز