همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران با پیروزی مقابل اتریش به مرحله دوم جام جهانی در امارات صعود کرد.

فوتبال نوجوانان

Iran are through to the Round of 16 of the FIFA U-17 World Cup in UAE

به گزارش ایسنا، تیم ملی نوجوانان ایران که در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف اتریش رفته بود با پیروزی یک بر صفر مقابل این تیم 5 امتیازی شد و صعود خود را از این گروه قطعی کرد.

ایران در این بازی با ترکیب مهدی امینی، مصطفی هاشمی، ساسان جعفری، کمیل حق‌زاده، سید مجید حسینی، سعید عزت‌اللهی، محمد بازاج، امیر مظلوم، امیرحسین کریمی، علی هزامی و یوسف سیدی به میدان رفت.

  • نیمه نخست

دقیقه 16، کرنر ارسالی اتریش از جناح چپ دفاع ایران بعد از اشتباه دوازه بان تیم ملی روی خروج با ضربه سر مهاجم حریف به اوت رفت تا خطر از بیخ گوش ایران رد شود.

دقیقه 18، ضربه ایستگاهی زیبای بازیکنان اتریش به تیر دروازه ایران خورد تا هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه نفسی به راحتی بکشند.

دقیقه 20،‌ ضد حمله ایران بعد از دو، سه پاس خوب به محمد مظلوم رسید که او بعد از چرخش با شوتی فنی دروازه اتریش را تهدید کرد.

دقیقه 36، ایران با یک پرتاب اوت به داخل محوطه جریمه اتریش خطرناک ظاهر شد و یوسف سیدی که پس از یک رفت و برگشت صاحب توپ شده بود، با یک حرکت انفرادی دو بازیکن حریف را جا گذاشت و با یک شوت دقیق گل نخست را برای ایران به ثمر رساند.

ناهماهنگی مدافع و دروازه‌بان ایران می‌رفت کار دست ایران دهد. در حالی که پاس رو به عقب از سوی مدافع ارسال شده بود، دروازه‌بان ایران توپ را با دست مهار کرد، اما کمک‌داور پیش از آن اعلام آفساید کرده بود.

دقیقه 37، سعید عزت اللهی از اشتباه دفاع اتریش استفاده و بلافاصله اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 38 ایران روی اشتباه مدافعان اتریش صاحب موقعیت گلزنی شد، اما سیدی از خودگذشتگی نکرد و با ضربه‌ای ضعیف توپ را به دروازه‌بان اتریش داد.

  • نیمه دوم

دقیقه 54، ایران روی یک ضدحمله این موقعیت را داشت که به وسیله محمد مظلوم به گل دوم برسد اما تعلل این بازیکن باعث شد مدافعان حریف از راه برسند و توپ برگشتی هم با شوت سعید عزت اللهی همراه شد که پس از بلوکه شدن در اختیار دروازه بان اتریش قرار گرفت.

دقیقه 65، اتریش بعد از چند حمله نصفه و نیمه در سمت چپ محوطه جریمه ایران صاحب توپ شد و شوت محکم میشائیل اندلیشر با دفع مهدی امینی راهی کرنر شد.

دقیقه 70، مهاجمان ایران روی یک ضد حمله سریع به محوطه جریمه اتریش رسیدند و سیدی بعد از برخورد به دفاع حریف سرنگون شد اما بر خلاف بازیکنان و کادر فنی تیم ملی، داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 77، ضربه ایستگاهی یاران اتریش از سمت چپ دروازه ایران، با ضربه سر خطرناک "پنیش" مدافع پیش تاخته این تیم همراه شد اما این توپ با فاصله کمی از کنار تیر عمودی به اوت رفت.

دقیقه 78، پاس عمقی خوب سعید عزت اللهی مهاجم ایران را در موقعیت تک به تک قرار داد که پاس عرضی مظلوم به جعفری نرسید و این فرست از دست رفت.

در دقایق پایانی بازی ایران بارها این فرصت را داشت تا به دلیل جلوکشیدن بازیکنان اتریش روی ضدحمله به گل دوم برسد، اما فرصت‌های یکی پس از دیگری از دست رفت.

در دیگر دیدار همزمان آرژانتین با 3 گل کانادا را شکست داد و به عنوان سرگروه راهی دور بعد شد. ملی‌پوشان ایران برای راه‌یابی به جمع هشت تیم برتر جهان باید به مصاف نیجریه، قهرمان سه دوره‌ی این رقابت‌ها بروند.

کد خبر 236249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز