همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رئیس قوه قضائیه باید تحمل انتقاد را داشته باشد، گفت: اگر نماینده مجلس نتواند این مقدار هم حرف بزند پس مجلس را تعطیل کنند.

خانه ملت نوشت: علی مطهری در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه نظر شما درباره اعلام جرم دادستان تهران علیه شما چیست؟ گفت: اعلام جرم دادستان تهران علیه من غیرقانونی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق اصل 84 و 86 قانون اساسی نماینده مجلس حق دارد درباره همه مسائل کشور اظهارنظر کند و این اظهار نظر نباید شامل توهین و افترا باشد.

وی ادامه داد: در نطق من در صحن علنی مجلس توهین و افترا وجود نداشت و فقط انتقاد به رئیس قوه قضائیه بود که به جای شعار دادن درباره فتنه به حل آن بپردازد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: همچنین از ایشان خواسته بودم که درباره احکام سخت‌گیرانه زندانیان سیاسی سال 88 پاسخگو باشد و این احکام بازبینی شود.

مطهری تصریح کرد: به عنوان مثال گفته بودم، رئیس قوه قضائیه پاسخ دهد به طور مثال جرم آقایان مصطفی تاج‌زاده و بهزاد نبوی غیر از انتقاد به نظام چه بوده که به حبس‌های طولانی مدت محکوم شده‌اند؟ مگر انتقاد در قوانین کشور جرم است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: متاسفانه آقای صادق لاریجانی به جای اینکه به این سئوالات در محضر مردم پاسخ بدهد، اقدام به اعلام جرم علیه بنده کرده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه انتظار داشتیم ایشان به عنوان رئیس قوه قضائیه تحمل انتقاد را داشته باشد، ولی وی در موارد دیگر هم نشان داده است که تحمل انتقاد را ندارد، گفت: اگر نماینده مجلس نتواند این مقدار هم حرف بزند، پس مجلس را تعطیل کنند.

کد خبر 244273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز