همشهری آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دلیل سوال نمایندگان بی‌توجهی وزیر علوم به نظر منفی وزارت اطلاعات درباره یکی از گزینه‌های منتصب در وزارتخانه است.

خانه ملت نوشت: علی مطهری در رابطه با انتصابات اخیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و بازخورد این انتصابات در مجلس گفت: به هر حال اعتراض حق نمایندگان است، اما نمایندگان نباید در انتصابات وزرا چندان دخالتی داشته باشند و شخص مشخصی را برای مقام مشخصی پیشنهاد کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اما نمایندگان حق دارند در مورد برخی انتصابات، در صورت درست نبودن اعتراض کنند، تذکر بدهند یا حتی سوال بپرسند.

وی افزود: از طرف دیگر وزیر هم این حق را دارد که به تشخیص خود عمل کرده و معاونانش‌ را خود انتخاب کند، در مورد اقدام اخیر آقای فرجی دانا هم اعتراضات به این خاطر است که نظر وزارت اطلاعات در مورد یکی از انتصابات منفی بوده است اما وزیر با بی‌توجهی در این مورد شخص مورد نظر را منصوب کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم یادآور شد: البته پیش از این نیز چنین اتفاقاتی افتاده و بوده‌اند افرادی که مورد تأیید وزارت اطلاعات نبوده‌ ولی به صلاحدید وزیر مربوطه انتخاب شده‌اند، به هر حال تشخیص این موارد با وزیر است.

مطهری ادامه داد: علت اینکه نمایندگانی که از این انتصابات عصبانی هستند و قصد سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری را دارند، همین موضوع است که چرا علی‌رغم نظر منفی وزارت اطلاعات این انتصاب صورت گرفته و وزیر این شخص را انتخاب کرده است.

وی افزود: این موضوع که در رابطه با برخی انتصابات نظر وزارت اطلاعات منفی بوده و انتصاب انجام شده سابقه‌ داشته و نمونه آن در هیأت نظارت بر مطبوعات بوده که خود من در آنجا حضور دارم.

مطهری تصریح کرد: مواردی بوده که افراد برای تأیید مدیرمسئول یک نشریه با نظر منفی وزارت اطلاعات مواجه شدند اما در نهایت هیأت، نظر مثبت داده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر من در رابطه با این موضوع هر دو طرف محق هستند، هم نمایندگان و هم آقای فرجی دانا.

کد خبر 237995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز