چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پاپ فرانسیس اول رهبر کاتولیک های جهان در برابر هزاران نفر در واتیکان که به مناسبت عید میلاد حضرت مسیح (ع) گرد آمده بودند ضمن تاکید بر برادری و دوری از خشونت خواستار برقراری کمک های بشردوستانه به مردم سوریه شد.

پاپ بر دوری از خشونت تاکید کرد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس چهارشنبه از واتیکان گزارش داد که رهبر کاتولیک های جهان در سخنان خود حضرت مسیح (ع) را نوری که تاریکی را به روشنایی مبدل می کند، توصیف کرد.

این اولین مراسم پاپ فرانسیس در مقام رهبر کاتولیک های جهان بود.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در نخستین نطق خود در آستانه مراسم جشن کریسمس، خواستار دسترسی کمک های بشردوستانه به سوریه شد.

همچنین شبکه تلویزیونی سی.ان.ان نیز در گزارشی سخنرانی پاپ را بطور مستقیم پخش کرد.

براساس این گزارش، پاپ در نطق خود که در واتیکان ایراد کرد به درگیریها و خشونت ها در سراسر جهان از جمله منطقه خاورمیانه و آفریقا اشاره کرد.

پاپ ضمن آنکه خواستار دسترسی کمک های بشردوستانه به سوریه و هماهنگی و سازگاری اجتماعی در سودان جنوبی شد.

پاپ فرانسیس با نام اصلی خورخه ماریو برگولیو متولد کشور آرژانتین به دنبال کناره گیری پاپ بندیکت شانزدهم، در مورخ 13ماه مارس 2013 به این سمت برگزیده شد.

کاتولیک های جهان هر سال در 25 دسامبر (4 آذرماه) تولد حضرت مسیح (ع) را که به ˈکریسمسˈ معروف است جشن می گیرند. مسیحیان ایران معتقدند که حضرت مسیح شش روز پس از سال نو میلادی چشم به جهان گشوده است.

کد خبر 243718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز