مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ساکنان ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از ۷ و نیم ساعت راهپیمایی در ارتفاع ۳۲۱ کیلومتری از سطح زمین موفق شدند نقص ایجاد شده سیستم خنک‌کننده ایستگاه را تعمیر کنند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی

براساس گزارش CNN، دو فضانورد ناسا بیش از چهار ساعت از این هفت و نیم ساعت راهپیمایی را به شدت مشغول به کار بودند تا در نهایت توانستند واحد پمپ آمونیاک جدید را به بدنه ایستگاه متصل ساخته و جریان آمونیاک را دوباره برقرار سازند. البته پس از اتصال مجدد،‌گرفتگی یکی از مسیرهای انتقال آمونیاک خللی در کار پمپ ایجاد کرد که بازکردن مسیر آمونیاک باعث پاشیده شدن مقداری از این ماده به لباس فضایی فضانوردان شد و همین نشت کوچک موجب افزایش 15 دقیقه‌ای مدت زمان راهپیمایی شد.

این دومین راهپیمایی از سه راهپیمایی فضایی برنامه‌ریزی شده توسط ناسا بود که به منظور تعمیر سیستم خنک‌کننده ایستگاه فضایی برنامه‌ریزی شده‌بود. راهپیمایی اول پنج و نیم ساعت به طول انجامیده‌بود و فضانوردان توانسته بودند با موفقیت پمپ آسیب‌دیده را از بدنه ایستگاه جدا سازند.

راهپیمایی روز سه‌شنبه صد و هفتاد و ششمین راهپیمایی بود که به منظور تجهیز و تعمیر در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شد. ناسا تصمیم گرفته از راهپیمایی سوم برای جابه‌جا کردن پمپ آسیب دیده چشم‌پوشی کند اما ساکنان روس ایستگاه قصد دارد روز جمعه به منظور نصب یک جفت دوربین با وضوح تصویری بالا راهپیمایی دیگری انجام دهند.

کد خبر 243698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز