مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلاش هشت ساعته کیهان‌نوردان روس برای نصب دوربین‌های جدید اچ‌دی (HD) بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) با شکست مواجه شد

ماوریت نصب دوربین‌های فضایی ناموفق بود

به گزاش ایسنا، آژانس فضایی فدرال روسیه "روس کاسموس" در قالب یک توافقنامه همکاری با شرکت کانادایی UrtheCast، انتقال و نصب دوربین‌های رصدگر زمین را برعهده گرفت. دوربین‌ها اواخر ماه نوامبر به وسیله کپسول باری پروگرس 53 به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شدند.

دو دوربین اچ‌دی جدید با هدف تهیه نمای دقیق زمین از فضا طراحی شده‌اند و شرکت UrtheCast این تصاویر را از طریق اینترنت دراختیار مشتریان بین‌المللی قرار خواهد داد.

این دو دوربین شامل ابزار وضوح تصویری بالا بر روی پلت فرم چرخان برای مشاهده دقیق جزئیات و ابزار وضوح تصویری متوسط بر روی پلت فرم ثابت هستند.

اولگ کوتوف و سرگئی ریازانسکی، دو کیهان‌نورد روس 27 دسامبر (ششم دی) برای نصب دوربین‌های رصدگر زمین اقدام به خروج از ایستگاه و پیاده‌روی فضایی کردند.

این پیاده‌روی هشت ساعت به طول انجامید و رکورد تازه‌ای برای کیهان‌نوردان روس ثبت شد، با این حال دقایقی پس از نصب دوربین‌ها، مهندسان روس از بروز اشکال در دریافت داده‌ها خبر دادند و فضانوردان مجبور به بازگرداندن تجهیزات به داخل ایستگاه شدند.

راب ناویاس، سخنگوی ناسا ضمن تأیید تلاش ناموفق فضانوردان روس در نصب دوربین‌های اچ‌دی تأکید کرد که هنوز علت بروز این مشکل مشخص نشده است.

بر اساس اعلام تیم مرکز کنترل زمینی مأموریت در مسکو، ارتباط تله‌متری و الکتریکی بین این مرکز و دوربین‌ها برقرار نشد و به همین دلیل فضانوردان مجبور به بازگرداندن تجهیزات به داخل ایستگاه برای بررسی‌های بیشتر شدند.

شرکت کانادایی UrtheCast توافقنامه توزیع سالانه‌ تصاویر به ارزش 21 میلیون دلار منعقد کرده و درخواست‌هایی به ارزش 79 میلیون دلار نیز دریافت کرده است.

کد خبر 244079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز