همشهری آنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) گفت که مجلس شورای اسلامی نماد وحدت و انسجام بین ادیان الهی است.

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد که در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، با قرائت آیاتی از قرآن کریم که در شان حضرت عیسی (ع) و حضرت مریم (س) نازل شده، عنوان کرد: امروز روز میلاد پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی بن مریم (ع) است. این روز بزرگ و تاریخ‌ساز را به جامعه مسیحیت، هموطنان مسیحی و مسلمان و نمایندگان آنان در خانه ملت تبریک می‌گویم.

وی گفت: این پیامبر بزرگ الهی همگام با سایر انبیای بزرگ در راه بسط صلح و مودت و گسترش عدالت در جامعه بشری از تمام ظرفیت و توان خویش بهره گرفت و خدای سبحان در آیات نورانی قرآن کریم به تمجید از شخصیت فرزانه او و مادر پرهیزکارش حضرت مریم پرداخته است.

به گزارش ایسنا، ابوترابی ادامه داد: او کلمه‌الله است کلمه‌ای که نزد خداوند سبحان از جایگاه و وجاهت ویژه‌ای برخوردار است. کلمه‌اللهی است که در تقرب به خدای سبحان گوی سبقت را از همگان ربوده است و در بالاترین جایگاه بندگی و عبودیت در روزهای نخست تولد خطاب به انسان‌هایی که مقابل او بودند اظهار داشت: انی عبدالله.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که با الهام از آموزه‌های الهی و انسان‌ساز مکاتب وحیانی در مسیر گسترش عدالت و دوستی در جامعه بشری تلاش کنیم و در برابر افراطی‌گری و خشونت با همه قدرت و توان از ظرفیت متراکم ادیان الهی و پیروان کتب آسمانی بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: پیروان حضرت مسیح، شخصیت‌های برجسته‌ای که در مکتب این پیامبر بزرگ الهی تربیت شدند با الهام از آموزه‌های حیاتی اسلام به بزرگداشت و تجلیل از شخصیت‌های فرزانه و برجسته جهان اسلام نیز همت گماردند. تجلیلی که نویسندگان بزرگ مسیحی همچون جورجی زیدان و جورج جرداب و ده‌ها مسیحی حق‌جوی دیگر از شخصیت راستین امیرالمومنین (ع) نمودند حلقه اتصال و پیوند مستحکمی بین پیروان ادیان مختلف الهی است.

وی ادامه داد: نگاهی که پیروان حضرت مسیح و شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آنتوان بارا نسبت به حادثه عاشورا دارند و در کتاب ارزشمند «حسین در اندیشه مسیحیت» به بزرگداشت این رویداد بزرگ تاریخی پرداختند و از وجود حضرت امام حسین (ع) به عنوان گوهر ادیان یاد نموده‌اند، نقش موثر و کلیدی در تحکیم پیوند ادیان الهی و پیروان کتب آسمانی دارد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم در سایه الهام از آموزه‌های حیات‌بخش کتب آسمانی و شخصیت‌های برجسته تربیت یافته در مکتب توحید و الهام از حیات و زندگی انسان‌ساز حضرت مسیح و اولیای مکرم دین، در سایه وحدت و همدلی و انسجام در راه افزایش صلح و دوستی در جهان و مبارزه با خشونت گام‌های بلندی برداریم.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: خدای سبحان را شاکریم که جمهوری اسلامی در این عرصه به عنوان یک نظام سیاسی برآمده از آموزه‌های دین مقدس اسلام، پیشگام و پیش‌روست. امروز مجلس شورای اسلامی نماد وحدت و انسجام پیروان ادیان مختلف الهی است؛ مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذاهب اسلامی در این نهاد، نماد وحدت ملی و انسجام اسلامی است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با الهام از آموزه‌های دین و رهنمودهای رهبری انقلاب اسلامی از همه توان و ظرفیت خویش برای ارتقای وحدت ملی و انسجام اسلامی و پیوند استوار ادیان الهی بهره بگیریم.

 

کد خبر 243670
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز