همشهری آنلاین: در آخرین هفته از نیم‌فصل نخست بوندس‌لیگای آلمان، تیم‌های لورکوزن و دورتموند از حریفان خود شکست خوردند و امتیازهای مهمی را از دست دادند. این دو تیم از تعقیب‌کنندگان اصلی بایرن مونیخ در فصل جاری محسوب می‌شوند.

football

بوروسیا دورتموند ۱ - هرتا برلین ۲

تیم هرتا برلین در پیکار با بوروسیا دورتموند توانست از ضعف‌های حریف در خط دفاعی سود جوید و میزبان قدرتمند خود را دو بر یک شکست دهد. دورتموند با این ناکامی، آن‌هم در خانه خود ۳ امتیاز مهم را از دست داد. گل پیروزی هرتا برلین را سامی العلاقی، مهاجم تونسی این تیم، لحظاتی پیش از پایان نیمه نخست به ثمر رساند.

وردر برمن ۱- بایر لورکوزن صفر

تیم بایر لورکوزن در پایان نیم‌فصل نخست بوندس‌لیگا مهمان وردر برمن بود. لورکوزنی‌ها در این دیدار تیم برتر میدان بودند، اما نتوانستند از فرصت‌های به‌دست آمده استفاده کنند. برمن با پیروزی یک بر صفر بر مهمانش، توانست سرانجام به بحران خود پایان دهد و در پایان سال جاری نفس راحتی بکشد. تک‌گل برمن در این دیدار را گارسیا، مدافع برمن به ثمر رساند.

هامبورگ ۲ - ماینتس ۳

موفقیت‌های تیم ماینس همچنان ادامه دارد. این تیم در مصاف با میزبان شمالی خود هامبورگ، ۳ بر ۲ پیروز شد و با کسب سه امتیاز جای خود در رده‌های میانی جدول را تثبیت کرد. گل پیروزی ماینتس در این دیدار پرهیجان را اوکازاکی، مهاجم ژاپنی این تیم، لحظاتی پیش از به صدا در آمدن سوت پایان بازی به ثمر رساند. نخستین گل ماینتس در این دیدار نیز توسط او حاصل شده بود.

آینتراخت برانشوایگ ۱ - هوفن‌هایم صفر

تیم برانشوایگ که قعرنشین جدول رده‌بندی است، در هفته‌ ۱۷ به پیروزی و امتیازاتی حیاتی دست یافت. این تیم با تک‌گل تورستن اوهرل در دقیقه ۲۹ از نقطه پنالتی با نتیجه یک بر صفر از سد هوفن‌هایم گذشت. دانیل داوری، سنگربان ایرانی برانشوایگ نیز موفق شد دروازه خود در این دیدار پرجنب‌وجوش را بسته نگه دارد.

آینتراخت فرانکفورت ۱ - آگسبورگ ۱

تیم فرانکفورت در هشتمین دیدار خانگی خود در فصل جاری هم نتوانست میدان را پیروز ترک کنند. فرانکفورتی‌ها در پیکار با تیم آگسبورگ به تساوی یک بر یک دست یافتند. آگسبورگ با تکیه بر خط دفاعی مسنجم خود موفق شد یک امتیاز به همراه خود به خانه ببرد. آگسبورگ که در فصل گذشته در خطر سقوط به لیگ دسته دوم قرار داشت، در فصل جاری به جای مستحکمی در رده‌های میانی جدول دست یافته است.

فرایبورگ ۲ - هانوفر ۱

از جمله برندگان بزرگ هفته ۱۷ بوندس‌لیگا تیم فرایبورگ بود که در خانه خود دو بر یک در مقابل هانوفر پیروز شد. فرایبورگ درست در لحظاتی دروازه هانوفر را باز کرد که این تیم کنترل بازی را در دست داشت. چهره‌ درخشان این دیدار آدمیر محمدی، بازیکن مقدونیه‌ای‌تبار سوئیسی فرایبورگ بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند.

نورنبرگ صفر - شالکه صفر

در دیدار تیم‌های نورنبرگ و شالکه در هفته ۱۷ بوندس‌لیگا هیچ گلی میان دو تیم رد و بدل نشد. نورنبرگ نخستین تیمی در تاریخ بوندس‌لیگا است که در طی یک نیم‌فصل حتی به یک پیروزی هم دست نیافته است. نورنبرگی‌ها در دوئل با شالکه نهایت تلاش خود را به خرج دادند، اما حملاتشان بی‌ثمر ماند.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲ - وولفسبورگ ۲

پیکارهای نیم‌فصل نخست بوندس‌لیگا عصر یکشنبه (۲۲ دسامبر/۱ دی) با دیدار بوروسیا مونشن‌گلادباخ و وولفسبورگ به پایان رسید. هر دو تیم بر سر رده‌های بالای جدول با یکدیگر رقابت دارند. نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در نیمه دوم هر دو تیم از فرصت‌های به‌‌دست آمده بهتر استفاده کردند و در باز کردن دروازه حریف موفق بودند. این دیدار پس از ۹۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید.

دیدار باقیمانده

به گزارش دویچه‌وله، دیدار اشتوتگارت و بایرن مونیخ نیز با توجه به حضور مونیخی‌ها در مسابقات جام قهرمانی باشگاه‌های فوتبال جهان در اواخر ماه ژانویه ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد.

کد خبر 243525
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز